Jag har byggt en webbapplikation med ett antal sidor och där jag navigerar mellan sidorna mha Response.Redirect("Sida2.aspx") i codebehind. Innan responsen görs så sparas även data till databasen. Det låter som om det är något annat. Har du andra program som körs och tar upp brandbredd? Kan din ev brandvägg vara fel inställd? Jag har testat detta både hemifrån och på jobbet samt på olika datorer men känslan finns ändå kvar. Jag tycker som sagt inte att hela förloppet är onaturligt segt, bara det att den gamla sidan ligger synlig tills den nya kommer. Vore nästan bättre om det blev helt vitt tills en nya sidan kommer. Tja.... Även om sidan blivit helt nerladdad kan det t.ex. vara så att bilder ska laddas, eller att läsaren måste rendera sidan. T.ex. ie vet jag om att den ofta inte bryr sig om att tömma den gamla sidan innan den renderar den nyaLångsam redirect vid knapptryckning
När jag nu trycker på knappen så körs statusbaren i nederkant och det står "Klar" i vänstra nedre hörnet på IE men sedan dröjer det en stund innan sidan byter.
Någon som har en aning om vad detta kan bero på? Är det långsammare att skriva i codebehind än i själva Html-sidan?
Känns inte som om hela förloppet i sig är för segt, bara det att det är lite förvillande innan sidbytet sker.
// Peter
Sv: Långsam redirect vid knapptryckning
Sv: Långsam redirect vid knapptryckning
Känns som om det är lite overkill att behöva slänga in en "Sidan laddas"-skylt under detta förlopp.Sv: Långsam redirect vid knapptryckning