Hur gör man en poll (omröstning) i asp.net? Vet inteom jag missförstår din fråga, men du kan ju använda dig av TOP vid kopplingen till DB. Japp, men hur ska jag göra för att få fram den aktuella frågans id innan jag gjort en repeater så att jag kan använda det id't till att få fram de rätta svarsalternativen? Robert. Jag förstår inte riktigt problemet. Jag har en tabell för frågan, sedan en annan tabell för svarsalternativen! dim sql as string = "SELECT * FROM fraga order by datum desc limit 0,1" För det första, varför binder du frågan och vad binder du den till? Du behöver inte databinda för att få ut saker ur en Reader eller annat från en databas. Jag är ju nybörjare i asp.net som ni nog förståt, men är det inte "DataBind()" som lägger till allt i repeatern? Om inte, vad gör den då? Jag skrev fel, det jag menade var att du kör frågan och får tillbaka en Reader som vanligt. När jag kör din kod får jag: <info> 1. CB.CreateRepeater: Ok, det är alltså en CreateReader funktion du gjort, inte Repeater.poll
På något sätt så måste man ju få reda på den aktuella frågans id så att man kan ta fram rätt svarsalternativ,
hur ska man göra detta innan man ens öppnat en repeater?
Någon som har en lösning om detta?Sv: poll
Sv: poll
Sv: poll
Hej, Kan den aktuella frågan vara olika? eller är det alltid samma aktuella fråga? för om det är samma
kan du ju plocka den efter senaste datum eller hur du ni identifierar frågorna. På så vis får du ut ID som du sedan kan nyttja för svaren.
Mvh JohanSv: poll
Hur ser din databasmodell ut?