Hur använder man FSO i asp.net? FSO? Du använder ett namespace som heter System.IO det finns en hel del info att hämta kring det på webben. Okej, jag googlar men hittar inte så mycket. Exakt vad menar du med att "skapa sidor"? <b> Alltså, först ska det finnas en sida med textboxar och sådant, sedan ska en kod skapa en ny sida med vilken filformat som helst (man får välja i scriptet) och allt i textboxen ska in i den nya sidan.. Som Gus säger så är det system.IO.File.Create, system.IO.File.Createtext och System.IO.File du ska använda, så kolla upp dessa på MSDN så får du fram allt du behöver. Japp, fixade detta nu: Som det står i den andra tråden där du visar din kod så tror jag att det är en rättighetsfråga. Det ligger på min dator! Högerklicka på mappen i Utforskaren och välj Security och se till att datorn anonyma användare har skrivrättigheter.FSO i asp.net?
Hur skapar man sidor, hur uppdaterar man sidor, samt, hur tar man bort sidor i "FSO" i asp.net?Sv: FSO i asp.net?
File scription object?
Om det är detta du menar heter det numera IO och du finner dessa klasser under.
System.IO namescpacet.
Mvh JohanSv: FSO i asp.net?
Tittade bla. detta http://www.knowdotnet.com/articles/ionamespace.htmlSv: FSO i asp.net?
Det jag vill veta är hur man gör sidor, uppdaterar samt tar bort.
Jag har ju .net SDK men söker jag på ex "create file System.IO" så får jag fram lite för många :)Sv: FSO i asp.net?
Är du ute efter att skapa nya .aspx sidor eller HTML-sidor och sedan kunna uppdatera dessa?Sv: FSO i asp.net?
Okej, jag googlar men hittar inte så mycket.
Jag har ju .net SDK men söker jag på ex "create file System.IO" så får jag fram lite för många :)
</b>
Lite motsägelsefullt....
Allt står ju i hjälpen eller i sidorna som du har letat fram(där gäller det ju bara att sålla lite snabbt så hittar du säkert något bra). Koll i hjälpen på tex system.IO.File.Create eller system.IO.File.Createtext, och för en del av det du kan göra med filer så kolla på System.IO.File.Sv: FSO i asp.net?
Sv: FSO i asp.net?
Sv: FSO i asp.net?
Men om ni orkar/vill hjälpa mig mer så kolla denna länk:
http://www.aspsidan.se/ShowPost.asp?pId=294156
Den koden borde ju fungera då jag vet att filen finns :SSv: FSO i asp.net?
Webbanvändaren måste ha skrivrättigheter på mappen där filen ligger. Kolla med ditt webbhotell.Sv: FSO i asp.net?
Och jag vet inte hur man ger rättigheter, någon som orkar förklara?Sv: FSO i asp.net?
Om du inte har några säkerhetsinställningar i Utforskaren så får du först gå på Tools/Folder options/View och hitta "Use simple file sharing" och se till att den rutan inte är iklickad.