Har problem med att få till det i asp.net , skulle vilja ha lite tips. Mitt tips är att du antingen kollar in Microsofts Treemenu, eller så lägger du din struktur i en Repeater och helt enkelt databinder. Om raderna ska se annorlunda ut beroende på något värde så kan du lägga ett funktionsanrop i repeatern som bearbetar värdet som skall skrivas. Tack, har redan ett meny objekt som jag tänkte använda, problemt är själv dataåtkomsten. Jag gillar att skriva rekursiva funktioner i sådana lägen.Hierarchic data, fylla meny
Har tidigare använd rekursiva funktioner för att populera meny och träd -strukturer i ASP.
Men nu ska jag göra detta i ASP.NET. Har ideer, men för lite kunskap. Ska jag göra som i asp, använda typ DataReader och loopa rekursivt, eller ska jag använda, hämta ALL data och sedan stänga koppling och därefter bearbeta datan. Finns ju även relationer som jag tyvärr inte har någon koll på, kanske är det den bästa lösning. Lite tips hade som sagt varit fint, kanske lite kod oxå om det finns möjliget.
Nodes_Tabellen
nodeID
nodeName
nodeParentIDSv: Hierarchic data, fylla meny
Sv: Hierarchic data, fylla meny
Sv: Hierarchic data, fylla meny
Vill man kan man skapa ett hierarkiskt dataset utifrån en flat struktur. Man sparar databasanrop om man gör på detta sätt. Exempel:
http://smatzen.com/DOC.aspx?PID=29706C80YT1&DOCGUID=bea72662a3e04d3090926ea769a65311