Hej FormsAuthentication använder en cookie för att se om man är inloggad eller inte. Så om din session dör, så finns cookien kvar. Se till att sätt en timeout på cookien (Samma som fär din session) det borde fungera bättre då.Problem med Formsauth & postback.
Har ett "problem" med Formsauthentiation och postbacks när sessionen har timat ur. Man kan ju tycka att om sessionen har timat ur och användaren klickar på någon länk så borde han/hon komma till inloggningsidan, precis som om de skriver länken ddirekt i adressfältet. Men så fungerar det inte... :-(
Klickar användaren på något som ger en postback så körs den sidan (page_load osv) men numera utan session & sessionsvariabler. Att sessionen har försvunnit är ju inte så märkligt, men att den "struntar" i autenticieringen och försöker kör sidan tycker jag är märkligt. Är det så att användaren klickar på något som inte ger en postback (länk till annan sida tex) så fungerar det, dvs användaren kommer till inloggningssidan.
Hhar jag missat något vitalt, eller skall det vara så "by design"?Sv: Problem med Formsauth & postback.
Jag brukar alltid som regel kontrollera en session förs om den är null eller inte, innan jag använder den, för att då enklet hantera problem som kan uppstå då en session kan försvinna.
/Fredrik Normén NSQUARED2
http://fredrik.nsquared2.com