Hej! Jag skall göra precis detta! Implementerades för 3 år sen typ, genom att helt enkelt läsa av inkommande InputStream enligt reglerna för ebXML (man får plugga in de bakomliggande standarderna helt enkelt). Man kan göra det i en vanlig WebForm som inte innehåller nåt eller så skapar man en egen HttpHandler.ebXML i .NET?
Har någon jobbat med ebXML i .NET?
Det jag ska ta emot kommer att skickas som SwA, SOAP with attachments
dvs multipart MIME encoded.
Först kommer en SOAP envelope och i den finns en referens till en attachad MIME datamängd längre fram i HTTP strömmen.
(som i sig är XML.. jag tycker inte om lösningen alls men nu ska den göras..)
Det här går utanför det som MS har implementerat i .NET så man kan inte bygga det som en vanlig .NET Web Service rakt av med WebMethods.
Jag måste väl ner på en lägre nivå misstänker jag. Frågan är vilka hjälpmedel och tips som redan finns på området.. Någon måste ju ha gjort det här förut..?
Tips/länkar/erfarenheter mottages gärna.. :)
OlaSv: ebXML i .NET?
Hur är det kom du på någon lösning för detta? Hur gjorde du? Hur gör man?
Jag skall använda C# tillsammans med en öppen web service som heter Esp@cenet som hanterar diverse patenter hit och dit. Min applikation skall hämta hem vissa PDF-dokument och placera dem på en annan plats.
http://ops.espacenet.com/index.html
Här är en länk till webservicen.Sv:ebXML i .NET?
Jag har inte kollat på senare tid om det finns hjälpmedel för dotnet/VS i dag. Annars tänker jag att BizTalk 2006 inbyggda stöd för multipart meddelanden kan vara en grund att bygga från.