Hej! OnClick attributet är för servern onclick event. Du vill använda klientens onclick event. Menar du att jag redan har något i stil med Din_Knapp.Attributes.Add("onclick", "min_funktion();"); i Load eller menar du att jag skall lägga till det? Hur skall det i så fall se ut för att onclick-eventet skall hamna på klient-sidan? I din Page_Load ska du lägga till det som Oskar skrev. Det gör att din knapp får ett client-side onclick. Ahh nu funkar det! Man får inte ha ett "onclick" -anrop på sin knapp i html-koden tydligen. Tack!klientsides javascript
Jag vill använda ett klientsides javascript på ett webformulär. Jag har lagt en JavaScript-procedur i huvudet på sidan, och ett anrop till proceduren på ett onclick-event på en webform-knapp. Detta accepteras inte av kompilatorn, som inte vill kännas vid min procedur. Vad är felet, att jag inte kan anropa proceduren via en webform knapp utan måste använda en gammaldags submit-knapp (och hur når jag i så fall codebehind..?) eller kan man överhuvudtaget inte ha javascript-procedurer i en aspx-sida?
Jag måste ha javascriptet på klientsidan för att validera en inmatning, så jag kan inte flytta det till serversidan.
mvh
Henrik Sv: klientsides javascript
I din server kod i t.ex. Load har du:
Din_Knapp.Attributes.Add("onclick", "min_funktion();");Sv: klientsides javascript
Sv: klientsides javascript
Sv: klientsides javascript
/Henrik