Går detta att lösa? Är inte fullt medveten om det du vill ha, skall dessa mallar bara säga så här ser layoputen ut placera mina usercontrolls på dessa areor? Du har fattat rätt, har jag fattat rätt att det inte går att utföra förän asp.net 2.0? MasterPages nämnde jag i mitt inlägg på WebForum med lite länkar, för det är väl du, maqe? ;) He he, tyckte att frågan var så lik en annan fråga jag svarade på idag på webForum, http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&postid=916443#post916443, så jag trodde att det var samma person. :) måste helt klart kolla upp detta med MP, men kan någon svar på om det med denna teknik går att spara mallkoden i en databas eller måste jag skapa en ny fysisk fil. Har som sagt inte satt mig in i MP än så kanske är detta en dum fråga. försökte registrera mig på dotnetnuke sidan, men det fungerade inte just då....vad är detta för något? Vad DotNetNuke är? Tack, ska försöka registrera mig en gång till.Mallstyrd presentation
Vill ha x-antal mallar som tex visar 2 kolumner och 2 rader, html tabeller, i dessa placerar jag några usercontroller för att utföra x-uppgift.
så långt inget problem, men om jag vill att en användare genom något admin gränssnitt ska kunna skapa egna mallar av denna typ, alltså endast genom enkel html, ingen codbehind. detta ska senare sparas i en db som mall_x.
har ngn gjort detta förut kanske lite tips eller förslag på lösning / eller ska jag bara skicka allt i papperskorgen?Sv: Mallstyrd presentation
I så fall kan du använda Nsquared2s MasterPage template hanterare.
[Edit: Märker nu att pelle inte lagt upp den, låg på gamla sidan... segt...]
En lösning som kommer att finnas i ASP .Net 2.0.
Mvh JohanSv: Mallstyrd presentation
Eller just med Masterpages som jag inte vett ett dugg om, än.Sv: Mallstyrd presentation
Men, om du är ute efter att ordna koden genom administrationsgränssnitt utan code-behind så får det nog bli en annan lösning.
I så fall ska du nog titta på DotNetNuke hur det är uppbyggt med moduler. Där lägger man in modulerna och placerar dem som man vill ha det.
Kan vara en bättre lösning för dig.Sv: Mallstyrd presentation
Sv: Mallstyrd presentation
Det är en OpenSource portal. Ett gratis CMS deriverat från Microsofts IBuySpy portal.
Själva upplägget hur man skapar sidor skulle nog passa ditt scenario.Sv: Mallstyrd presentation
hmm...känns som om jag motarbetas av någon högre makt, lyckas inte registrera mig på dotNetNuke siten. Det händer ingenting.
fick tillslut detta :
Server Error in '/' Application.