Hej! Jag vill slå ett slag för följande http://www.infragistics.com/products/charting.asp www.softwarefx.com har en .NET graf som är gratis (och mycket bra) i sin Lite-version Jag har själv använt Component One's WebChart i ett ganska stort projekt, och den var mycket lätt att komma igång med. Dock hade den ett antal irriterande buggar. Dessa har dock rättats i den senaste versionen av komponenten. Jag har för mig att den version man får i ASP.NET Resource Kit inte kan uppdateras gratis.Grafkomponent?
Vi ska bygga om våra .6-system till .net och skulle behöva ha en grafkomponent för .net.
Just nu använder vi True WebChart 6.0 och den är ganska knölig att använda men fördelen är att den genererar .jpg bilder. Användarna behöver därmed inte ladda ner någon pluggin.
Det verkar finnas en uppsjö komponenter på marknaden, frågan är bara vilken man ska köpa.
/KajsaSv: Grafkomponent?
Jag har inte använt den själv än men ska använda den (har fått företaget att köpa in den). Jag vet att den (och det mesta annat i paketet, har inte kollat allt) fungerar lika bra i både internet explorer och mozilla. :)Sv: Grafkomponent?
Annars kan man tanka hem VB.NET resource kit, då FÅR man en Component One Chart (och massa annat)
Förresten tror jag att den ingår i ASP.NET Resource kit (www.asp.net)
/mickeSv: Grafkomponent?