Hej! Har på test rullat ut SP2 på ett par maskiner här på jobb och vi har inte haft några problem ännu. Jag har haft samma problem, och har hittat två olika lösningar (jag tycker dock fortfarande att den hänger sig ibland vid uppstart, dock inte om jag startar den manuellt, så helt lösta är inte problemen): Tack för tipsen!SP2 och IIS = problem
Har installerat Service Pack 2 för Win XP och nu får jag inte igång IIS'en! När jag går via Den här datorn/Hantera/Tjänster och program/Internet Information Services står det bara "Det finns inga objekt som kan visas i den här vyn"
Nån som vet nåt om det här??
mvh /anders
P.S 1 Har valt att ej aktivera den inbyggda brandväggen eftersom jag har en annan - ZoneAlarm.
P.S 2 ASP.NET användarkontot är borta! Skumt??Sv: SP2 och IIS = problem
Sv: SP2 och IIS = problem
1. Se till att ASPNET samt Administrators-gruppen har fulla rättigheter på mappen
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys ,
se på
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q295162 .
2. Se till att din brandvägg inte blockerar IIS:en (kan göra det eftersom SP2 uppdaterar IIS.en vilket gör att ZoneAlarm inte känner igen den).
Observera att installation av .NET Framework 1.1 SP1 kan hänga sig om den inte kan stänga ned IIS:en vid installation (vilket den inte kan göra om IIS:en har hängt sig).
/AndreasSv: SP2 och IIS = problem
Funderar på att installera om IIS...
Edit: Vilket jag gjorde, blåste ut hela burken till slut - kaboom!