Hej! Fundering: Hur är det med rättigheter i filsystemet? Låter lite som att det saknas rättigheter för att läsa dll:erna. Annars är en variant att MyWebApp inte är en applikation i iis Jag tycker det låter som att din applikation ligger i mappen LankaVidare under wwwroot och att du i den mappen har bin, global och web.config men att den mappen inte är gjord till Virtual i IIS:en. Hej! Hej! Hej!Fel efter kopiering av webapplikation
Jag hade en webapplikation d:\MyWebApp.
Jag kopierade denna till c:\inetpub\wwwroot\MyWepApp.
Efter detta funkar INGENTING!! Det börjar med att den protesterar angående global.asax.
Felmeddelandet :
"Could not load type 'MyWebApp.Global'.
Line 1: <%@ Application Codebehind="Global.asax.vb" Inherits="MyWebApp.Global" %>"
kommer upp.
Om jag tillfälligt tar bort global.asax för att se om den kommer vidare då, klagar den på första sidan den ska öppna med:
Could not load type 'MyWebAPp.NS.FirstPage'
(Där NS är sidans namespace)
Jag vet inte vad som kan ha hänt eller hur jag ska lösa detta.
Har tittat i projektets property men jag vet inte riktigt hur inställningarna ska vara där.
De settings som finns är
General-fliken:
Assembly name = MyWebApp
Root NameSpace är tomt - ska det vara så? Eller vad ska det stå där?
WebSettings-fliken:
FileShare path= C:\Inetpub\wwwroot\LankaVidare
Jag har provat att ta bort hela bin-katalogen för att vara säker på att den bygger om dllerna från början men det hjälper inte.
Jag har självklart provat det mest basic som rebuild project och även solution ett antal gånger.
Antar att det kan vara något i propertiesen till projektet som blev knasigt i flytten.
Stort tack för alla förslag!
Mvh, MartinSv: Fel efter kopiering av webapplikation
Sv: Fel efter kopiering av webapplikation
Antingen gör du din applikationsmapp till Virtual Directory eller så måste du lägga allt direkt i wwwroot.Sv: Fel efter kopiering av webapplikation
Den ligger både under c:\inetpub\wwwroot OCH är gjord som en virtuell mapp i IISen.
Vet inte om det framgick men allt funkade alltså innan jag flyttade från d:\ till ovanstående sökväg.
Jag har också ändrat local path i IISen.
MyWebAPP är en virtuell mapp i IISen och jag är inloggad som administrator med fullständiga adminrättigheter.
Problemet beror på något av följande:
-Du har angett fel referencer eller kompilatordirektiv. Se till att alla assemblyn i applikationen refereras rätt, dvs. du måste skapa om referencer vid behov om det fortfarande krånglar och så måste du granska att sökvägen till varje aspx sidas code behind klass är rätt.
-Du saknar viktiga delar av applikationen, du måste skapa om webapplikationens solution fil, kompilera om hela solutionen och granska att du har de filer du behöver.
-Du har inte angett rätt startup assembly. Sätt rätt startup projekt samt startsida och därefter ställa in IISen rätt.
-Du har IISen fel konfigurerad. Se till att du har de rättigheter som krävs för att kunna exekvera startsidan.
Ett tips är att du gör en uppfriskning av hela lösningens konfiguration istället för att pröva dig fram. Ta en assembly i taget, skapa om alla assembly referencer, se till att startupen är rätt vald, kompilera en assembly i taget. Lägg sedan till dessa i en ny solution fil. Gå sedan igenom IIS inställningarna så att CLR exekveringen inte avbryter pga att du saknar rättigheter att köra assemblyn.