Jag har servern i vardagsrummet utan skärm, och med en surroundanläggning kopplad till den. För att ljudet ska spelas upp korrekt på fjärrdatorn från en RDP-ansluten dator krävs det att man lägger till "/console" på RDP-genvägen på klientdatorn. Jeinhor,/console på RDP-genvägen även vid Web-RDP
Nu är det så att jag även skulle vilja kunna administrera samma server utifrån det världsomspännande datornätverket (som de för längesedan sa på nyheterna) Internet. Om jag gör detta via "servernamn/tsweb" kan jag ansluta till servern, men kommer inte in på "samma" administratörskonto eftersom "/console"-växeln saknas.
Min fråga är nu om det är någon som har någon idé om hur man skulle kunna lägga till "/console"-växeln även via web-RDP, eftersom jag då skulle kunna komma in på "samma" administratörsanvändare som jag gör lokalt? För jag kommer in på olika användare; ja, jag har testat.Sv: /console på RDP-genvägen även vid Web-RDP
Detta är helt fel forum att ställa denna fråga i. Prova att ställa frågan under något av forumen i gruppen "mjukvara / klient".