Hej! Tradedoubler baserar ju sin kod på den url som du använder. Hej Pelle!javascript sökbanner i menucontrol...
Jag jobbar med en affiliate-hemsida. I min menucontrol har jag en meny samt en annonsplats. När jag lägger in sökbanners gjorda i javascript på den annonsplatsen så fungerar inte längre "redirecten" till annan sida. Varken menyvalen eller vid klick på annonsen. Det är bara sidan som laddas om och får meddelandet i statusbar "Done but with errors on page".
Koden till annonsen ligger i en databas men i view source ser annonskoden samt td-taggarna den ligger i ut så här.
<td vAlign="middle" align="right">
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="http://impse.tradedoubler.com/imp/js/384299/997716?'+String(Math.random()).substring(2,11)+'" charset="ISO-8859-1"></script>
</td>
Om jag lägger annonsen rakt upp och ner på aspx-sidan och inte i en menucontrol så fungerar det, då kommer man till annonsplatsen.
Om jag anger en javascriptbanner utan sökfunktion på, då fungerar det även från menucontrolen.
Är det någon setting jag måste ange eller ser ni något annat fel?
Annonskoden är tagen direkt från ett affiliateföretag så den har jag inte gjort själv.
Mvh, MartinSv: javascript sökbanner i menucontrol...
Du kan istället sätta en onclick på din td-tagg eller ännu bättre på din gif-bild så borde det fungera.Sv: javascript sökbanner i menucontrol...
Vad ska jag sätta i onclick-eventet menar du?
JAG har ingen gifbild, jag hämtar annonskoden hos tradedoubler och klistrar in.
Och jag vill inte modifiera koden då det är "vanliga" användare som ska administrera annonserna och det gör de via ett admingränssnitt där man bara klistrar in kodsnutten.
Mvh, Martin