Har flyttat en WebService som jag utvecklat lokalt till en "skarp" server. Nej, Japp, där hade vi det... Fast jag hade nog sett till att när tjänsten är skarp, så skulle jag tagit bort alla protokoll förutom SOAP. Det man inte kan se och hitta blir svårare att använda om man inte vet exakt var den ligger. Jag skulle nog ha sagt "halvskarp" server eftersom den körs på utvecklingsserver som bara ett fåtal kan använda.WebService flyttad från 'localhost'...
Tycker jag kollat så att ASPNET har rätt rättigheter, gjort en ny virtuell katalog med mera. Ändå får jag följande meddelande när jag gör en test av servicen:
"Testformuläret är endast tillgängligt för begäranden från den lokala datorn."
Som meddelandet säger så funkar bara tjänsten på just den servern som tjänsten ligger på.
Har jag missat nån inställning i IIS'en?Sv: WebService flyttad från 'localhost'...
vad meddelandet säger är att du inte får komma åt webservicen via HTTP Get, det går fortfarande bra att komma åt den via SOAP.
Om du vill att HTTP get skall funka så får man slå på det i web.config, såg det på en KB för ngn månad sedan, skall kolla efter den igen.Sv: WebService flyttad från 'localhost'...
Svara
Sv: WebService flyttad från 'localhost'...
Man tackar för ett snabbt svar!
Men du har helt rätt i ditt påpekande.