Jag använder FormsAuthentication för att identifera användare mot en databas. Fungera utmärkt men jag har två saker jag funderar på och önskar era åsikter om. Fråga 1) Tack för dina tankar.Två frågor om FormsAuthentication
1, Alla användare som loggar in ska nå samma sidor men olika databaser. Jag vill alltså på ett smidigt sätt skicka med databasuppgifterna till alla sidor. Hur ska man lösa detta smidigt? sessions-variabler? Kaka? eller finns det något bättre?
2, När en användare har loggat in så vill jag att denna användare ska vara inloggad så länge som browsern är öppen. Som det är nu så blir dom utloggade efter 20 minuter. Hur ska man lösa detta?
Jobbar i vb.net men koder i andra språk går bra.
/JanneSv: Två frågor om FormsAuthentication
skapa ett eget användarobjekt som du sparar i en sessionsvariabel, den kan du sedan lagar info om dbn
Fråga 2)
Skapar du din egen ticket? Där skall du ju kunna sätta expires.Sv: Två frågor om FormsAuthentication
1, Ang Session så lever den ju enbart i 20 minuter, kan ju förlänga detta men min tanke vara att det skulle finnas något sätt att utnyttja FormsAuthentication för detta?
2, Ska titta på ticket, har sett det men ej prövat.
/Janne