Jag får ett resultat från ett objekt i AD. tja Ok, och det fungerar bra när man ska hämta värden från flera members då? > <b>Måste man ange User Id och Password i connectionstring när man använder OLE DB ADsDSOObject?</b> Ja, jag testade och det var därför jag ställde frågan pga att det inte verkade fungera. Utveckla gärna vad det inte är som funkar. Händer inget? Får du ett Exception (isf vilket) ? Har äntligen fått det mesta att fungera.Fylla DataGrid med resultat från AD
Detta objekt har x antal members, jag loopar igenom dessa och hämtar värde från dess resp. properties.
Det jag nu vill är att binda dessa värden till en DataGrid som sedan ska gå att sortera.
Hur fixar man detta?Sv: Fylla DataGrid med resultat från AD
antingen bygger du ett datatable som du stoppar in värdena i, eller så skapar du en egen kollektion.
Ett annat alternativ, om du bara skall läsa, är att använda ole db drivrutinen för AD't och helt enkelt ställa frågan via en OleDbDataAdapter.Sv: Fylla DataGrid med resultat från AD
Någon bra länk där man kan kolla nåt exempel på detta?
Måste man ange User Id och Password i connectionstring när man använder OLE DB ADsDSOObject?Sv: Fylla DataGrid med resultat från AD
Prova? Om du skall utveckla mot AD så förutsätter jag att du har ett AD tillgängligt. Då är det väl bara att prova att inte skicka med det resp. skicka med det och se vad utfallet blir? Något som du troligen skulle hinna testa 100ggr under tiden du väntade på ett svar här.Sv: Fylla DataGrid med resultat från AD
Sv: Fylla DataGrid med resultat från AD
Sv: Fylla DataGrid med resultat från AD
Dock en annan fråga i nästan samma ämne, kan man sortera resultatet från sökninen via LDAP,
ex, denna sträng.
"<LDAP://OU=xx,OU=xx,DC=xx,DC=xx,DC=xx>;(&(objectCategory=person)(objectClass=user)(name=*));name,givenName,sn"
Här väljer jag ju ut name, givenName och sn, kan jag välja att sortera på t ex sn i detta läget?