Har ett långt formulär som ligger i en DIV som har en scrollist till höger. Längst ned i formuläret finns en listbox där jag lägger in information. Varje gång som jag lägger till info i den så laddas sidan om och scollen ställer sig längt upp på sidan. Lägg in Det finns en property på sidan som heter smartnavigation (bool) (som jag tror bara fungerar i IE) som kommer ihåg var du stod på sidan och hoppar dit igen. Tack för svaret. Den ideen håller nog inte är jag rädd för. Vi ska kunna plocka fram en användare, få upp ett stort formulär och bearbeta det. Om jag lägger in din kod och sedan använder Response.Redirect("MinSida#listcontrol"); så kommer ju infon om användaren att läsas om. Måste du använda Response.Redirect()? Hur fungerar den omladdning av sidan som du har redan nu? Du skrev ju: "Varje gång som jag lägger till info i den så laddas sidan om". Är det via ett formulär? Har du prövat att ändra action för formuläret? Jag har som sagt ett långt formulär. Längst ned på sidan har jag en combobox, en knapp och en lista. När jag väljer något i comboboxen och trycker på knappen ska detta läggas till i listan. Det är då sidan laddas om. Det sker alltså en postback när jag lägger till eller tar bort ngt i listan.Ladda om sidan
Frågan är om det är möjligt att hoppa ned till den listkontrollen när sidan har laddats om? Annars måste användaren hela tiden scrolla ned till den kontrollen.
//JohanSv: Ladda om sidan
<code>
<a name="listcontrol"></a>
</code>
strax före listkontrollen och se till att #listcontrol finns i slutet av adressen när man går till sidan.Sv: Ladda om sidan
Den fungerar inte så där jättebra, så du skulle ju själv kunna spara undan x.y kordinaterna i ett hiddenfält med hjälp av ett javascript när du gör en postback som du sedan använder dig av för att ställa sidan på rätt position.Sv: Ladda om sidan
Smartnavigation lät ju jättebra men den funkar kasst. Slutade med att IE dök.
Ditt förslag om att spara unden X o Y kordinater kanske kan vara ett alternativ. Har du testat det sättet så du vet att det fungerar?
//JOhanSv: Ladda om sidan
Var det så du tänkt dig?
//JohanSv: Ladda om sidan
Sv: Ladda om sidan
//JOhan