Finns det sådana? Behöver en server att skicka mail via, ska användas till ett mailformulär på en .aspx-sida. Webhotellen brukar ju ha SMTP-servrar, kan du inte använda ditt webhotells? Har du egen server har säkert din isp en server du kan använda. Det är just det som är kruxet, att webbhotellet saknar utgående mailservrar. Har i dagsläget ingen egen server som kommer att vara uppe för all framtid, och ISPn har inte heller någon. Konstigt webhotel, dax att byta kanske!? Okej, men anta att jag även vill utnyttja den för att skicka min mail via? Kan jag sätta lösenord som är säkert på den då? (Win2003 Server med IIS's SMTP-server)SMTP-server för uthyrning?
När jag ändå är i farten och frågar undrar jag om det finns något sätt att se ALLA frågor som jag har ställt här på pellesoft? Selektering verkar inte visa alla...Sv: SMTP-server för uthyrning?
/JohanSv: SMTP-server för uthyrning?
Om jag sätter upp en på min egen server, hur gör jag för att få den säker (så att inte SPAM och sånt skickas via den?). Sv: SMTP-server för uthyrning?
Om du sätter upp en egen server ska du konfigurera den så att den enbart tillåter relaying från webserverns ip-nummer. Hur det går till beror på vilken smtp-serverprogramvara du använder.
/JohanSv: SMTP-server för uthyrning?
EDIT: Allt har löst sig.