Tjena, Hej, Sätt propertyn autopostback till true för textboxen så submittas formuläret till sig själv. Claes Jag är något på spåren..... LÖST... Jag har samma problem, och jag förstår inte en del av din lösning. Du skulle inte kunna utveckla? "Lade in det fält som kunde ta Enter submit i events...". Vad menar du med det? Delegera knappens klickfunktion är jag med på. Lade in (i mitt fall) autopostback=true på textrutan samt i InitializeComponent():Går det att skapa ett enkelt submit/reset formulär i ASP.Net?
stötte på en frågeställning i ett projekt vilket förbryllade mig skapligt. En kompis sa att man inte kan bygga ett formulär i .Net som klarar att skicka ett formulär med 'ENTER' submit!!
Jag testade detta och jag har inte heller hittat en lösning som fungerar JÄMT.
Ett enkelt formulär med två knappar (kopplade till serverside script) samt ett inputfält som efter sidan laddats skall ha focus:
1 knappa in något i inputfältet
2 tryck ENTER och det skall skickas
Problemet är att ASP.Net enbart verkar skapa type="submit" knappar vilket medför problem antar jag, borde det inte vara en som är default att submitta?
Och nu postas sidan men det blir ingen kod som körs. Klickar jag däremot på submitknappen körs koden. Till det roliga hör att ett fåtal formulär verkligen fungerar som tänkt.
Ide på workaraound?Sv: Går det att skapa ett enkelt submit/reset formulär i ASP.Net?
I PageLoad kan du kolla det boolska värdet Page.IsPostBack. Om värdet är sant så har formuläret postats till sidan (dvs någon har klickat på en knapp eller ENTER):
if (Page.IsPostBack) {
//kod som tar hand om formulärdata eller anrop av metod
}
mvh
Herbjörn
Sv: Går det att skapa ett enkelt submit/reset formulär i ASP.Net?
mvh ClaesSv: Går det att skapa ett enkelt submit/reset formulär i ASP.Net?
Tyvärr så är det inte lösningen denna gång, jag får fortfarande samma problem. Dvs formuläret postas men ingen eventhandler tar hand om det.
Knepigt är att en annan panel med ett liknande formulär klarar Enter submit....
jag forskar vidare men är detta inget bekant?
JockeSv: Går det att skapa ett enkelt submit/reset formulär i ASP.Net?
Det verkar som om Enter submit inte fungerar på de formulär som har någon form av validator kopplad till sig.
NOPE!!! det var inte det heller....
letar vidareSv: Går det att skapa ett enkelt submit/reset formulär i ASP.Net?
Workaround tills .Net stödjer type i button
Lade in det fält som kunde ta Enter submit i events samt delegerade det till skicka knappens clickfunction.
Men bevare mig om man vill ha två textrutor i ett formulär, då får man skriva en egen eventhandler.
mvh
Jocke
PS Claes, ditt svar var en bit på vägen. DSSv: Går det att skapa ett enkelt submit/reset formulär i ASP.Net?
Sv: Går det att skapa ett enkelt submit/reset formulär i ASP.Net?
<code>
this.txt_AcoountNo.TextChanged += new EventHandler(this.btn_SearchAccount_Click);
</code>