Hej! Det går med det debugg konto. Pga säkerhetsskäl har jag nte kollat så mkt mer på detta. Får inte de problem du verkar få, mkt beror nog på att jag känner till de vanligaste felen. Så om du säger vad du får för fel så kanske vi kan hjälpa sig uta att du måste sl'nga in debug kontot o annat på webservern. Kör en rebuild och skicka över .dll:en till Webbhotellet. Du har väl varit och ändrat i code behind och skickar du inte över .dll så fattar inte webbhotellet det. Gör en rebuild och skicka över .dll:en till webhotellet. Gert, Tack skickade ett imail till Pelle där jag tyckte ha skulle lägga upp på Tips/tricks el Frekventa frågor kod taggar och url resp inlägg taggar. Kanske finns flera snittsiga grejor som vi newbis inte vet om? Gert, Visst ja! Det är där jag sett det förut. MEn det står inget om Taggen code ASP.NET eller code C#. Det går ju inte att skriva exakt hur man skiver för då tolkar ju den som om det skulle vara kod. Ahh sorry.. det ska inte vara något kolon mellan forum och numret. Nu har jag kompletterat hjälpen med code-taggar! När ni postar ser ni även att jag föreslår att använda specialkoder till höger.Funktionalitet som funkar på localhosten men inte på webhotellet???
Jag har exakt samma kod på webhotellet som jag har i localhosten. I localhosten funkar allt perfekt medans vissa funktioner inte fungerar alls från webhotellets miljö.
Jag skulle därför vilja debugga applikationen på webhotellet från min maskin. Går det??
Har inte lyckats med att öppna upp projektet i VS.net via ftpservern, den verkar vilja ha en exakt sökväg på maskinen. Finns det några möjligheter att genomföra detta, dvs att debugga koden som ligger på webhotellet från min egen maskin?
Mvh, MartinSv: Funktionalitet som funkar på localhosten men inte på webhotellet???
Mvh JohanSv: Funktionalitet som funkar på localhosten men inte på webhotellet???
[Vad gör .dll filen för något ?]Sv: Funktionalitet som funkar på localhosten men inte på webhotellet???
Har du gjort ändringar i code behind så måste du skicka över .dll till hotellet för att den ska fatta.
[Vad gör .dll filen för något ?]Sv: Funktionalitet som funkar på localhosten men inte på webhotellet???
Inlägg skrivs med ! inlägg:12345 (fast utan mellanslag mellan ! och inlägg).Sv: Funktionalitet som funkar på localhosten men inte på webhotellet???
GertSv: Funktionalitet som funkar på localhosten men inte på webhotellet???
När du skriver ett nytt inlägg eller svarar på ett befintligt så står följande ute till höger
Du kan använda specialkoder för vissa ändamål. Mer info om dessa finner du enkelt
via hjälpen ovan.
På den sidan som den länkar till så finns det ett rubrik som heter <b>Kortkommando</b>
Sv: Funktionalitet som funkar på localhosten men inte på webhotellet???
Varför fungerar inte min ändring då?
GertSv: Funktionalitet som funkar på localhosten men inte på webhotellet???
Sv: Funktionalitet som funkar på localhosten men inte på webhotellet???