Jag håller på att göra en ASP.NET sida. Och ja vill ha så att man kan registrera sig på sidan ochlogga in. Hej Adam, Det tycker ja inte va mycket till svar, utan mer som: Fråga någon annan!. Nej inte alls, Adam, Jo... men ja tänkte om att jag kunde få kod på en sida direkt. som till exempel: http://authors.aspalliance.com/jgaylord/column/aspnet/authentication/formsandsqlpart1.aspx . den sidan fick jag av en annan person på lunarstorm.se. inte som pelle skrev till mig. alltså: www.asp.net. det finns säkert färdig kod där, men jag vet ju inte var. Adam, Något OT men: Okej... men tack för tipset ändå...Jag ska kolla där om det finns något mer kul att kika på.. Här fungerar det lite med devisen:Hur gör man registrerning och inlogning?
Så då undrar jag hur man ska gör för att fixa det. Jag vill helst ha fördig kod, men det går bra annars också. Kan det finnas någon som vill hjälpa mig med det?Sv: Hur gör man registrerning och inlogning?
Då du vill ha färdig kod föreslår jag att du går till www.asp.net och tittar i sektionen "starter kits". Där finns några helt kompletta system med källkod i såväl vb som c# som du kan använda och plocka ner för att förstå hur det fungerar.
Lycka tillSv: Hur gör man registrerning och inlogning?
Sv: Hur gör man registrerning och inlogning?
Men då du skrev att du ville ha färdig kod så är det oftast enklare att titta på färdiga lösningar så man förstår hur det fungerar. Det finns flera olika varianter på inloggningar, och inte minst färdiga lösningar i .net för att göra detta. Du har minst tre varianter att lösa detta på idag. För mig och andra som ska svara på en sådan fråga blir det oftast abstrakt svar vilket jag hoppas du förstår.
Om du har en mer specifik fråga så kommer vi lättare att kunna svara på den. Exempelvis "hur gör man för att peka användaren till en inloggningssida om han/hon inte är inloggad".Sv: Hur gör man registrerning och inlogning?
Ber du om färdig kod får du räkna med att du får en länk och inget annat. Har väldigt svårt att tro att det finns någon som vare sig har tid eller lust att skriva program till dig och när det då finns massor av sidor som behandlar just inloggning, t.ex starterkits som pelle hänvisade till, så är det naturligt att dela med sig av dessa.
En fråga på ett specifikt programmerings eller logik/koncept kommer ge betydligt rakare svar här på forumet. Värt att tänka på =)Sv: Hur gör man registrerning och inlogning?
Sv: Hur gör man registrerning och inlogning?
Om du hade gått till www.asp.net och tittat under sektionen "Startar Kits" som pelle rekommonderade så hade du visst fått tillgång till kod - och inte vilken kod som helst utan till hela lösningar som visar hur man gör både det ena och det andra i asp.netSv: Hur gör man registrerning och inlogning?
för övrigt är det ju större chans att du får svar i fortsättningen om du inte är spydig åt nån som svarar och ändå ger nåt att gå på..
såna där "jag vill ha färdig kod" inlägg luktar jag är lat, vill få allting på silverfat genast. Sånt lockar inte fram den hjälpsammaste sidan i folk..Sv: Hur gör man registrerning och inlogning?
Hare bra!Sv: Hur gör man registrerning och inlogning?
Det fanns en gång en man som bad en fiskare om hjälp. Han frågade om han kunde få en av hans fiskar att äta sig mätt på.
Fiskaren svarade... -Nej, det får du inte men jag kan lära dig att fiska.
Vill du ha helt färdig kod så måste du hyra en tekninker eller konsult som gör jobbet åt dig.
Fråga istället hur man får till t.ex en dropdownlist att fungera mot en db och du får hjälp när du kört fast.
Ingen klipper och klistrar in färdig kod direkt på något som han/hon gjort. Untan svara när du kört fast.
Är själv en newbi, och frågar mycket här.
Lycka till