Frågan lyder som rubriken... Det ska inte vara några hinder, men se upp med kodningen. Många funktioner och lösningar som ligger i VWD fungerar inte på 1.1 Hej! Vad är problemen? Nja Det rullar... men bara om jag petar upp en aspx sida med en enkel kod som skriver text till en label från ett inputfält så funkar det, men om jag lägger koden i Code Behind Om jag inte tar fel så ska det någonstanns under inställningarna för projektet finnas info om vilken/vilka version/-er du kompilerar för Det är ju tyvärr inte så enkelt, DataGrid är ju ersatt av GridView. I grunden är det samma sak, men har vissa skillnader i egenskaper, och i 1.1 finns inte gridview alls. Så det gäller att koda noggrant i så fall :) Nu gjorde du nog en tankevurpa :) Ingen tankevurpa, jag skrev ju gridview, den ersätter datagrid i 2.0. Jag tänkte om han använder kontrollerna i menyn. Tja, jag själv använder aldrig design-läget :) ASP.Net 2.0 kommer att vara 100% bakåt kompatibelt med ASP.Net 1.x. Det innebär att alla apps som är skrivna mot 1.x kommer att fungera att köra under 2.0. okej... Det är bara dina Class Library som blir dll:er som blir tillgängliga för dig. ASP.Net 2.0 kompilerar din kod första gången du kör din app eller om du kör med pre-compilation. När ASP.Net 2.0 kompilerar din app, så läggs dess assembly i en cache mapp, alltås inte längre i en \bin mapp.Jobba mot .NET 1.1 i Visual Web Developer 2005 Express Edition, går det?
Går det att jobba mot en server med .NET 1.1 installerat i Visual Web Developer 2005 Express Edition?
mvh KristoferSv: Jobba mot .NET 1.1 i Visual Web Developer 2005 Express Edition, går det?
Sv: Jobba mot .NET 1.1 i Visual Web Developer 2005 Express Edition, går det?
Okej... är det någon inställning jag måste göra någonstans eller räcker det med att hålla borta 2.0 kod? Jag får det inte riktigt att rulla...Sv: Jobba mot .NET 1.1 i Visual Web Developer 2005 Express Edition, går det?
Sv: Jobba mot .NET 1.1 i Visual Web Developer 2005 Express Edition, går det?
void Button1_Click(... osv.
så rullar det när jag kör lokalt, men inte när jag FTP:ar upp filen. Jag antar att jag borde hitta någon DLL fil nånstans att skicka med, men det gör jag inte, så det är iofs inte såå konstigt att det inte vill sig.
Men var hamnar DLL filen någonstans...
//ojojSv: Jobba mot .NET 1.1 i Visual Web Developer 2005 Express Edition, går det?
Sv: Jobba mot .NET 1.1 i Visual Web Developer 2005 Express Edition, går det
Sv: Jobba mot .NET 1.1 i Visual Web Developer 2005 Express Edition, går de
Du får ju se till att du använder de gamla kontrollerna ifrån gamla .net 1.1, se till att du kompilerar med den framework versionen samt kör asp.net 1.1 på webbplatsen. Om du använder .net framework 1.1 så finns ju datagrid tillgängligt...Sv: Jobba mot .NET 1.1 i Visual Web Developer 2005 Express Edition, går d
Sv: Jobba mot .NET 1.1 i Visual Web Developer 2005 Express Edition, går
Sv: Jobba mot .NET 1.1 i Visual Web Developer 2005 Express Edition, går det
Det går inte att använda VS 2005 apps på en server som inte har .Net framework 2.0 installerat.
För att kunna ha både 1.x och 2.0 på samma dator så måste ni se till att den app ni kör under IIS använder rätt .Net versions. Detta kan man göra tex genom aspnet_regiis eller om via IIS MMC.
Apps skrivna för .Net 2.0 får inte befinna sig på en produktionsserver, i Beta 2 som kommer sent vår 2005 kommer att att ha ett Go-live license, har man ett sådant så har man rätt att köra .Net 2.0 Beta 2 apps på en produktionsserver.
Det går inte att använda .Net 2.0 kontroller i .Net 1.x.
/Fredrik Normén NSQUARED2
http://fredrik.nsquared2.com <- Allt du vill veta och lite till om .Net 2.0.Sv: Jobba mot .NET 1.1 i Visual Web Developer 2005 Express Edition, går de
min fråga var tvärtom dvs, om jag kan skriva 1.1 kod i Visual Web Developer 2005 Express Edition, vilket man då borde kunna, om man bortser från att skriva saker som är specifika för 2.0...
Det andra som jag stötte på på vägen var vart fan DLL filerna hamnar, jag har inte hittat dem, nån som vet?
En tredje grej... räknas en privat men publik server som "produktionsserver"???Sv: Jobba mot .NET 1.1 i Visual Web Developer 2005 Express Edition, går d
Du kan skriva .Net 1.1 kod, men du kan inte kompilera koden till 1.1, det vill säga du kan bara ha den som en editor.
Du får bara använda .Net 2.0 för testning, alltså inte köra program som andra kan komma åt.
/Fredrik Normén NSQUARED2
http://fredrik.nsquared2.comSv: Jobba mot .NET 1.1 i Visual Web Developer 2005 Express Edition, går
Okej, tack för bra svar. Med andra ord, ingen ide att överge vs.net 2003 ännu med andra ord.