Hej, Vet inte helt i asp, men det finns alltså som popup där du klickar i ett datum och den då stänger automatiskt och skickar värdet till den gamla sidan, men det är med javascript. Du kan ha kalendern i ett lager som öppnas när du klickar på en ikon. Tack för den! idControl är en variabel och som du ser under koden så används Me.ID som del av DIV namnet för att man ska kunna ha flera textrutor för datum men använda samma kalender. Hej, Hoppsan Kerstin! Det låter bra! Du får gärna meddela när det är klart.. Om någon har tid att pilla på koden så får de gärna göra det. Kanske blir gjort fortare då med tanke på min nuvarande icke-existerande-tid-över-till-annat-än-jobb. ;)Öppna kalender kontrollen i nytt fönster?
Ja, som rubriken säger:
Kan man öppna kontrollen "Calendar" i ett nytt fönster. Alltså när man klickar på en ikon öppnas bara kalendern i ett nytt fönster?
Jag menar egentligen inte en ny sida som jag öppnat med en vanlig Popup(javascript), utan om det finns någon smart funktionalitet för detta i asp.net?
Tack på förhand!!!
/JockeSv: Öppna kalender kontrollen i nytt fönster?
Sv: Öppna kalender kontrollen i nytt fönster?
Här har du lite kod för det: http://www.pdc.se/blog/DisplayEntry.aspx?eid=23Sv: Öppna kalender kontrollen i nytt fönster?
Jag provade med din kod, men det funkar inte rikigt.
I koden man skulle lägga i code behind står det längst upp:
"idControl = Me.ID"
Var kommer idControl ifrån och var skall den användas? Jag vet inte om det är det som är felet, men jag börjar där...
Vad är det som inte fungerar?
Har du provat demot? Det körs på den koden som står i artikeln och den funkar bra. Har du ändrat något?Sv: Öppna kalender kontrollen i nytt fönster?
Edit:
Nu funkar den, det var ett par "enkelfnuttar" som inte blev "enkelfnuttar" när jag klistrade in koden i min sida.
Men när man byter månad stängs ju kalendern varje gång. Skall det vara så eller har jag gjort något fel?
Det har jag inte lagt märke till förut.
Det får jag fixa till.Sv: Öppna kalender kontrollen i nytt fönster?
Härligt att ge andra jobb......:)Sv: Öppna kalender kontrollen i nytt fönster?