Hur gör man för att ändra sökvägen till en referens? edit: Ja men det var ju det jag inte ville! Jag vill att referensen ska peka på webb .dll-filen som ligger i webb projektet. Annars måste jag ju byta ut den inkluderade webb .dll-filen i mitt desktop projekt varje gång jag gör ändringar i mitt web projekt. Men om du refererar web.dll:en över nätverket så är det ju den som används. Då behöver du inte byta ut nån .dll-fil i desktopprojektet, bara bygga om ifall webprojektet ändrats. Ok! Det var så jag hade det från början men tyckte att det var smartare att lägga klassen i web projektet då jag anropar den från asp sidorna i första hand.Ändra reference path
Jag har ett program som anropar en klass i ett asp projekt.
Programmet ligger utanför web projektet.
Jag lyckas bara anropa klassen om jag lägger en kopia av web projektets dll i samma folder som exe filen. Men då får jag problem så fort jag kompilerar om web projektet. För att detta ska slå igenom måste jag komma ihåg att uppdatera web prjektets dll till foldern där jag har exe filen.
Vad jag vill göra är att sätta en referens i exe projektet till web projektets dll på föjande vis:
"../Root/Bin/webprojekt.dll"Sv: Ändra reference path
När du bygger ditt desktop projekt så skapar du en referens i projektet till webb .dll-filen. Den inkluderas då i desktop projektet.
Annars får du förklara lite mer detaljerat vad du försöker göra.Sv: Ändra reference path
Sv: Ändra reference path
Som en liten parentes så tycker jag att det låter som en dåligt planerad lösning.
Om man har assemblies som skall återanvändas så bygger man dem som separata klassprojekt. Sedan refererar man till dem från de projekt som skall använda dem.Sv: Ändra reference path
Övriga utvecklare behöver då bara känna till webprojektet. Och om ändringar görs där så behöver man inte uppdatera referensen i wrappern (.exe filen). Utan den pekar alltid mot den senast kompilerade webb .dll:en.
Men jag får nog tänka om där då!