Tycker att det lång tid då jag bygger mitt projekt, ca 40-50sek. Spontant skulle jag säga - stäng av MSSEARCH som kanske ligger och jobbar och tar CPU. Det kan också vara defragmenterad disk. Har du över 512mb internminne skall det gå snabbt. Processorn har också stor betydelse dock. Kanon, det blev snabbar. Stängde av MSSEARCH och körde defrag. När du surfar till sidan så kompileras koden och lyfts upp i "cachen". Varje gång du kompilerar om tar det lite extra tid, därefter går det snabbare nästa gång eller för nästa besökare. OK, jag fattar. Nu menade jag inte att Pellesoft.se var seg utan min egna site. Nej, den blir inte långsammare - men när du laddar en sida som har 3 uct så måste även dessa kompileras in. Därefter går det blixtsnabbt.Bygga projekt tar lååång tid
Min Soution innhåller flera projekt men i Configuration Manager är bara det aktuella projekter i kryssar, i debug läge.
Är detta normalt? Kan jag göra något för att det ska gå snabbare att bygga.
Alla filer ligger lokalt på min egna pc, som är ganska så färsk med mycket minne.Sv: Bygga projekt tar lååång tid
Sv: Bygga projekt tar lååång tid
Nästa fråga, Då jag surfar till sidan första gången tar det lite extra tid, det fattar jag är normalt. Men hur långt tid ska det ta. Tycker även att det är segt här.Sv: Bygga projekt tar lååång tid
Hur lång tid beror aldeles på hur invecklad sidan är, om det är massa uct:er, länkar eller databasanrop. Dock skall en refresh av sidan gå väldigt fort. Om det går segt här på pellesoft (i forumet) beror troligen på att det ganska invecklade frågor för att få fram all information och statistik. Jag påtvingar även sidan att ladda om sig så man verkligen ser verkligheten där.
Jag tror du upplever andra sidor på pellesoft mycket snabbare. Varje sida är väl kanske 30-50k också, vilket tar sin lilla tid att dra hem till webbläsaren. Sv: Bygga projekt tar lååång tid
Är det så att om jag använder usercontroller så blir siten något segare?Sv: Bygga projekt tar lååång tid