Hej jag skulle vilja lägga upp x antal bilder på en sida i samma storlek Med Literal kan du lägga till lite vad du vill. Om du ska hämta ett antal bilder så kan du ju alltid använda en Repeater. I Repeatern lägger du sedan en DIV som t.ex. får ID="div<# container.dataitem("ID")#>" Nicklas,Ladda upp bilder.. på en sida
Frågan är hur ???
jag vill räkna atalet bilder och sen göra div taggar.
tänkte använda asp.net..
nån som kan ge liet hintar om vart jag ska börja kolla ???
/Nicklas Sv: Ladda upp bilder.. på en sida
Jag kladdade ihop ett exempel på hur det ung. kan se ut.
<code>
Dim aLit As New Literal
for i = 0 to bilder.count -1
aLit.Text = "<min bild(" & bilder(i).name & ") tag/>"
FindControl("form1").Controls.Add(aLit)
Next
</code>Sv: Ladda upp bilder.. på en sida
Då får du en DIV med unikt ID för varje bild. Beroende på vad du ska göra med dom kan du beräkna position eller synlighet m.m.Sv: Ladda upp bilder.. på en sida
För att komplettera vad Patrik sa så ta dig en titt på http://www.asp.net/Tutorials/quickstart.aspx som är en introduktion till ASP.NET. Jag får intryck av ditt inlägg att du har kodat ASP/PHP tidigare och är lite fast i de banorna (som de flesta var när de gick över till ASP.NET) - med ASP.NET krävs ett helt nytt tänkande och den introduktionen är bra att gå igenom.
Där hittar du även exempel på hur du arbetar med <b>Repeater</b> kontrollen som Patrik mycket rätt rekommonderade till dig. Den kommer bli din vän i ditt ASP.NET utvecklande =P