har flyttat över en site till en annan server och får då detta fel. Hittade några trådar här på pellesoft och har testat det mesta utan större framgång....nu går jag hem och tar mig en öl.... Söndag.... Fick det att fungera då jag placerade <%@ Page language="c#" ----taggen sist. Jag har själv slitit mitt hår med detta. Men hur kan det var möjligt att <%@ Page language="c#".......placeringen spelar så stor roll. Jag har testat och märker ingen skillnad. Intressant! Emellanåt verkar det som f_n själv är inblandad i projekten. Kanske man skulle prova vigvatten på datorn... Visst jag håller med. I mitt fall fungerade det hur bra som helst på två lokala servrar men då jag flyttade till extern server krashade det. Orkade inte ens fundera på varför eller hur det hela hänger ihop....blir bara så trött.Fredagsstrul Parser Error Message: Could not load type
Parser Error Message: Could not load type 'xxxx.Default'.
alla insällningar är samma i på extern IIS som lokalt.
har byggt om hella projektet i release mode innan.
????Sv: Fredagsstrul Parser Error Message: Could not load type
Sv: Fredagsstrul Parser Error Message: Could not load type
Du saknar ingen bin-katalog på mottagande server ?
Tänkte att en underliggande dll kanske inte blir kopierad till huvudkatalogens bin.
Eller tvärtom, det är där den ligger när den skulle legat i en "under-bin".
Jag tycker det är lite meckigt att få till det så att alla dll hamnar i rätt bin vid kompilering.
/JohanSv: Fredagsstrul Parser Error Message: Could not load type
Alltså följande....
<%@ Register TagPrefix=".....
<%@ Page language="c#".......
Det var ju lätt att veta!!!
Tack ändå.Sv: Fredagsstrul Parser Error Message: Could not load type
Sv: Fredagsstrul Parser Error Message: Could not load type