Jag kör ett projekt som jag utvecklar från lite olika datorer, och projektet kontaktar jag via FrontPage Server Extensions. Kan jag inte lägga till ett nytt projekt som ska agera klassbibliotek via nätet då? Verkar som om det måste vara lokalt? Kan du utveckla? Förstår inte riktigt... Såvitt jag vet kan du inte skapa klassprojekt via webb. Endast på din lokala maskin eller på en annan maskin inom samma nätverk. En WebService är i princip ett klassbibliotek som man accessar via tcp/ip port 80 (surf) över nätverket. Det kan vara funtioner på en annan dator på intranätet eller på internet. Den syns som ett klassprojekt i ditt program, men du lägger upp den som en webreferens istället för en "vanlig" referens. Anta att detta klassbibliotek skulle gå ner då? Låt säga att servern som håller det kraschar eller så, vad händer då? Tja, hur du än gör finns ju alltid risken att koden är buggig och hänger sig... Webservices hostas för övrigt av iis så ev. andra buggar får man leta efter där ;) Så det måste finnas en IIS-webserver igång för att man ska kunna använda klassbiblioteket? Det kopieras inte in i "\bin" på applikationen, så att om IIS-webservern går ner så kan applikationen fortfarande komma åt funktionerna? En WebService är just "en service via Web". Det innebär att den ligger tillgänglig via webben och endast där, när den webbservern går ner så är den inte tillgänglig längre.Kan man inte göra klassbibliotek via web i VS.NET?
Sv: Kan man inte göra klassbibliotek via web i VS.NET?
Tack för visat intresse dock.Sv: Kan man inte göra klassbibliotek via web i VS.NET?
Om jag förstått din fråga rätt.Sv: Kan man inte göra klassbibliotek via web i VS.NET?
/mickeSv:Kan man inte göra klassbibliotek via web i VS.NET?
Sv:Kan man inte göra klassbibliotek via web i VS.NET?