Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att anropa en class med hjälp av Querystring. Jag är inte riktigt med på vad du försöker göra. Ska förklara bättre :) Med "classen add" menar du kanske function eller sub? Aha, okej. Tack för hjälpen!Anropa class med hjälp av en querystring.
Försökte göra så här med hjälp av en switch.
<code>
private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
switch(Request.QueryString["todo"])
{
case add:
goto add;
break;
default:
break;
}
}
</code>
Fast då verkar det som att man bara kan anropa en variable och ingen class, hur kan man göra för att anropa en class? Sv: Anropa class med hjälp av en querystring.
För det första så borde ditt case vara
case "add"
För det andra, vad är det du försöker göra med goto add?Sv: Anropa class med hjälp av en querystring.
På sidan finns det en länk default.aspx?todo=add, om man klickar på den ska classen add anropas där det ska finnas några kontroller, bland annat lblAdd.Visible = true;. lblAdd ska bli synlig på sidan (några radioknappar och ett textfält ska synas).
Så här gör jag för att få lblAdd osynligt.
<code>
if(!(Page.IsPostBack))
{
lblAdd.Visible = false;
}
</code>
Jadu, vad jag försöker göra med metoden goto, jag tänkte att man skulle bli skickad till classen add. Men det går kanske inte med hjälp utav den. Sv: Anropa class med hjälp av en querystring.
Eller har du en klass som heter add? I så fall måste du skapa en instans av den klassen och sen köra vad som finns i klassen.
Om det är en funktion eller sub så skriver du bara namnet add() så körs den.
Hur ser add ut?
För att ditt Case ska funka så måste du ändå ha "add" eftersom det är en sträng.
Skippa goto.Sv: Anropa class med hjälp av en querystring.
Jag hade en class som hette add, men det var ju lite onödigt funkade ju lika bra med en void.
<code>
private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
if(!(Page.IsPostBack))
{
lblAdd.Visible = false;
}
switch(Request.QueryString["todo"])
{
case "add":
add();
break;
default:
break;
}
}
private void add()
{
lblAdd.Visible = true;
}
</code>
Du kan ju hojta till om nått ser galet ut.