Jag tänkte använda denna form av inloggning, men jag vill att inloggningssidan ska visas i ett popup-fönster. Hur jag kan använda Web.Config för att redirecta till en loginsida vet jag, men jag vet inte hur jag kan få den att köra ett javascript? Kan man lägga in javascriptet någonstans så att det nås av Web.config? Borde du inte kunna "redirecta" till en sida som i sin tur öppnar login-sidan i en popup? Det finns ju vägar att spara undan vilken sida som du ska tillbaka till efteråt. Sedan är det visst motstånd mot popup-fönster och många verktyg finns för att "hindra" dessa, vilket skulle kunna leda till utmaningar, eller hur? Jag tänkte på det, men jag tänkte att det kanske fanns ett smidigare sätt. Visst finns det många som har popupblockers, men detta är en admininloggning och jag har därför kontroll över vilka det är som ska ha fram popupen. Jonas, Det var aldrig min mening att Jonas skulle blanda Win och Forms autentisering utan istället läsa artikeln som väldigt detaljerat visar hur du kan spara undan återhänvisningssidan osv. om du inte använder den vanliga processen. hehe... Jag är jättebesviken på mig själv för att jag inte kan hitta tiden att kontinuerligt uppdatera med information, ska försöka prioritera detta framöver. Johan L....FORMs authentication
Sv: FORMs authentication
Det finns en artikel på msdn.microsoft.com som handlar om hur du skulle kunna kombinera Windows-authentication och Forms-authentication, den borde du kunna ha som grund även för detta.
MvhSv: FORMs authentication
Menar du att jag ska kombinera inloggning som de beskriver i artikeln för att få det hela säkrare?
Tack för visat intresse!
Vi ses på din MSDN Laboration den 18:e november!Sv: FORMs authentication
Som Johan säger så är det smidiagaste och egentligen enda sättet för att få upp en popup att ange en sida som loginsida som i sintur skickar upp popuprutan. Den sida du skickas till måste även typas som tillgänglig i Web-Config detta gör du enkelt med <location> elementet.
Men blanda Win och Web Authz behöver du inte göra.
Mvh JohanSv: FORMs authentication
Du läste väl artikeln Johan ;)
He he heSv: FORMs authentication
Nej läste den aldrig... Hur går det med din säkerhetssida nu för tiden? Många har ställt frågor om effektiv login m.m. Kanske nått att publicera i artikelform? idéer tankar, att tänka på etc?
I om. .Net 2.0 har man ju nya rutiner som i princip sköter allt detta åt en... Kankse det är nått att
skriva om? Login controllen, Membership bitarna?
Ser ett ökat intresse inom Authz och Authn det är kul. Hoppas bara det inte är en tillfällig sak så som
det vart med mkt andra saker.
Mvh JohanSv: FORMs authentication
MvhSv: FORMs authentication
Ja du 48h dygn hade ju inte vart fel ;)
Du är inte ensam om att få ihop tiden. Jag vet inte själv hur jag skall få ihop min och hinna göra alla jag vill göra. Lära nytt, blogga, svara här i forumet, arbeta med andra sidoprojekt samt jobba mellan 8-5 på nått företag.
Mvh Johan