Hej! Är det asp.net du kör? Otydlig i problemställning. Det är 3 olika sidor. aspnet_regiis -c löste problemet. Det var konfigurationen för script som hade släppt. Blev bara så brydd när det fungerade först, och sedan i ett fall av tre.RequiredFieldValidator vill sig inte!
Har en applikation som består av 3 formulär där ifyllda textboxar behöver valideras.
1 inloggningsformulär och 2 andra med submit som skickar information som skrivits i textboxar.
På lokala burken fungerar det utmärkt.
När jag lägger den på servern fungerar bara inloggningsformuläret som avsett.
Skriver jag inga uppgifter visas felmeddelandena med uppmaning att fylla i uppgifter.
I de två andra däremot. Applikationen försöker skicka information och orsakar felmeddelanden om inte alla textboxar är ifyllda. Ingen "spärr" och ingen info till användaren och inga felmeddelandet om att valideringen misslyckades.
Någon som känner till vad det kan bero på?
Är osäker på om jag kanske skulle postat i IIS-forumet (Windows2003-server) men börjar här.
Alla förslag till lösning mottages tacksamt. Har iofs tänkt på att koda valideringen själv men det känns som om det vore bättre att förstå vad detta kan bero på.
/AnnSv: RequiredFormValidator vill sig inte!
Du kan ju bara ha ett form per sida i en .net sidaSv: RequiredFormValidator vill sig inte!
Edit: och otydlig i rubriken, RequiredFIELDValidator ska det givetvis vara.
/AnnSv: RequiredFormValidator vill sig inte!
/Ann