Hej, Stanna kvar, för det kommer att fungera för Mozilla när Beta 2 kommer, dock inte i beta 1 som du säkert har märkt. Standard funkar super me mozilla firefox ?? Det jag menar inte funkar i firefox är de client-side validators som trycks ut för internet explorer. I ASP.NET 2.0 funkar det säkert, det har jag inte testat. Får backa lite, ASP.NET 2.0 - Validators
Bristen i de befintliga validators är ju att det inte går att köra mot mozilla, opera safari eller dylika webbläsare trots att de är väldigt moderna.
Nu håller jag på med ett projekt som ska vara klart i september nästa år och har funderat på att använda Paul Glavich's DomValidators. Åstakommer samma sak men fungerar för alla moderna browsers. DOCK, eftersom ASP.NET 2.0 snart kommer kanske det bara är att knacka vidare med ASP.NET's validators och sedan hoppas på att en uppgradering är smärtfri. Vinsten här blir att man kan leva kvar i .NET kod lättare i framtiden och nästa version av ASP.NET.
Någon som har några tankar om detta? Stanna kvar i ASP.NET Validators eller satsa på ett befintligt fungerande library?Sv: ASP.NET 2.0 - Validators
/Fredrik Normén NSQUARED2
http://fredrik.nsquared2.comSv: ASP.NET 2.0 - Validators
Saknar du inte bara rätt browsercaps i machine.config?Sv: ASP.NET 2.0 - Validators
Sv: ASP.NET 2.0 - Validators
allt annat som inte funkar i Firefox funkar om man lägger till rätt browsercaps i machine.config, men inte klient-side valideringen .. Precis som du säger ... Det underliga är att JS'et renderas ....