Har troligen gjort fel genom att blanda ASP med ASP.NET som jag tänker använda. Du kan testa med FindControl, alt. skapa kontrollen i Code Behind. Carsten,Skicka data till en Label
Språk: VB
Jag har en databas och den ansluter jag och använder SQL sats i
<script language="vb" runat="server">
.........
Label1.text= rs("Program")
.........
</script>
Längre ner så ska den lägga ut det som SQL har hämtat, nu är problemet är att den label är i en response.write.
<code>
response.write ("<asp:Label id='Label1' runat='server'></asp:Label>")
</code>
Detta gillar inte alls ASP.NET utan säger
Compiler Error Message: BC30451: Name 'Label1' is not declared.
Har inte någon ide vad jag ska göra för att ordna till det för det är tänkt att jag ska ha Labeln i en Loop eftersom jag ska ha ett antal Label en bara en.Sv: Skicka data till en Label
/mSv: Skicka data till en Label
Om du ska skapa kontroller dynamiskt vid runtime så skapar du en instans av rätt klass (Label) och sen lägger till den till din sidas (eller under kontrolls) control collection.
Dim MyLabel As Label = New Label
// Lika bra att lära dig från början att konvertera datatyper
//till rätt format innan du använder dem. I detta fallet returnerar
//rs ett Object när du vill ha en String
MyLabel = Convert.ToString(rs("Program"))
Me.Controls.Add(MyLabel)
Många kontroller har en egen Control Collection som du kan lägga till kontroller i. Beöver du dynamiskt placera kontroller på specifika ställer på sidan kan du använda antingen en <b>Panel</b> och lägga till din label i den - den renderas som en div med innehåll, eller en <b>Placeholder</b> som inte renderas som något än kontrollerna du lägger i den.