Jag har en funktion som skapar en xml fil på webservern med data när man loggar in. Hej, ja fast problemet är inte det.. jag glömde säga en sak.. jag har en fileWatcher som ligger på serversidan Låter som om du skall göra en komponent som du anropar från websidan istället Andreas,vänta på fil
men problemet är att när jag loggar in så vill jag att laddningen av nästa sida väntar på
att filen blir skapad innan den laddas. annars hittar ju inte nästa sida filen.
Jag har gjort en temp lösning som gör en loop tills file.exist men det suger ju fett. är det nån som har en lösning hur man kan göra.Sv: vänta på fil
Om du skapar filen och stänger den på samma sida så har du det till nästa sida...
Mvh JohanSv: vänta på fil
alltså winform applikation som hittar de filer som websidan skapar och tar informationen i xml filen som websidan skapade sedan ändrar den och det är detta som asp applikationen måste vänta på.. att just den filen skall bli färdig för att sedan kunna accessa.Sv: vänta på fil
/mickeSv: vänta på fil
Hej, Jaha ok. Men vad är syftet med att du gör så? Kan du skriva ner lite varför en fil skapas och varför en winform porcessar den? Kanske det finns en bättre lösning du inte kommit fram till?
Mvh Johan