Det finns vissa saker man inte kan göra så lätt i asp.net, Nej. Det är en del saker, bland annat tangentgenvägar. Tex när man står i ett fält Det går att använda tangentgenvägar i webbsidor också. Man skapar en event. Okej det var jättebra det där men en annan sak som jag inte har kommit på någon lösning på... Men koden i exemplet jag länkade till ovan är JavaScript. Det görs ingen PostBack. Eller menar du att du behöver utföra Server kod men inte vill göra en PostBack? japp jag behöver utföra server kod och inte en postback En fråga bara, vad är anledningen till att du inte kan göra en PostBack? För att man ska kunna skriva fort och att man ska kunna fortsätta skriva i andra rutor direkt. Användarna är inkörda på att skriva in dessa uppgifter och skriver typ utan att titta på skärmen. Det blir problem om sidan måste autopostas Ok, då går popup-lösningen bort. Annars kommer ju det fönstret poppa up och vara aktivt den lilla stund som "arbetet" pågår vilket gör att det inte går att skriva i de andra rutorna. Jodå, det funkar på samma sätt. fast det gick utmärkt att göra UserControls i winForms och sen lägga in de på en asp.net sida Är ni klara här? Anders var isf vänlig att markera ditt inlägg som <b>Löst</b> =)WinForms i Asp.net
kan man på något sätt göra ett windows forms och sen lägga in det på en asp.net sida.
Som en "kontroll" eller något.Sv: WinForms i Asp.net
Men ge några exempel på vad man inte kan göra så kanske vi kan hitta en lösning.Sv: WinForms i Asp.net
så ska man trycka på + tangenten och så ska ett fönster öppnas.Sv: WinForms i Asp.net
Kolla det här exemplet:
http://weblogs.asp.net/rajbk/archive/2003/12/11/43023.aspx
I det här fallet så används Return-tangenten. Man lägger ett onkeypress attribut på den kontrollen som skall hanteras. Med andra ord, om den kontrollen (här en TextBox) är aktiv så är det den kontrollens event som aktiveras. Funktionen som aktiveras av onkeypress kollar vilken knapp du har tryckt på och om det är "rätt" knapp som utförs det du vill göra.Sv: WinForms i Asp.net
jag har en sida med några textboxar.
När man skrivit ett värde i en textbox så ska man kunna trycka på tex plus (+) (helst skulle jag vilja att man tryckte tab, men den kan man inte få att reagera på i javascript?).
När man trycker på plus så ska ett värde fyllas i en av de andra textboxarna.
Visst detta går att göra med det du visade. Men problemet är att sidan måste autopostas då.
Så min tanka var att när man trycker på (+) så körs ett script som kanske kör en iFrame eller något som där gör uträkningen och fyller i värdena och på så sätt så måste inte min sida autopostas.
Går detta att göra.Sv: WinForms i Asp.net
Det går även att t.ex. öppna en popup som sedan skickar tillbaka värdet till parent.textboxen och sen stänger sig själv.Sv: WinForms i Asp.net
så här skrev jag i code behind
TextBox1.Attributes.Add("onkeypress", "return clickButton(event,'" + Button1.ClientID + "')");
jag måste ju göra något typ
TextBox1.Attributes.Add("onkeypress", "test(minTextBox,event,)");
jag måste ju på något sätt ha ett javascript, hur ska jag göra för att få in det som finns i textboxen
function test(minTextBox,e){
if (navigator.appName.indexOf("Microsoft Internet Explorer")>(-1)){
if (event.keyCode == 43){
//öppna en popup och skicka med minTextBox värdet. Hur ska jag göra detta
}
}Sv: WinForms i Asp.net
Sv: WinForms i Asp.net
Javascriptet i IFramen får lägga värdet i parent.textboxenSv: WinForms i Asp.net