Hej!IE vs Opera
Jag jobbar på en website med ASP.NET. Tyvärr har den frames, fast det kanske inte är någon nackdel när det gäller funktion i andra browsers än IE? JAg har nämligen, precis som så många andra, problem med funktionaliteten när jag testar i andra browsers. Jag testar just nu med Opera, och det går väl sådär..
Utseendet har jag nog fixat hyfsat nu, ersatt asp.net-textboxar med gamla hederliga INPUT o.s.v.
Men jag får ett jäkligt skumt fel när man loggar in på siten med anv-namn och lösen, och session-variabler sätts. Inmatningsrutorna ligger i en frame. Man måste logga in två ggr med Opera! Första gången händer ingenting, ingen respons från browsern mer än at den laddar om sidan. Andra gången kommer ett felmeddelande som genereras i min kod "Felaktigt anv-namn eller lösen", även fast det är rätt uppgifter. Därefter loggas man in och session variabler sätts rätt. Jag blir inte klok på detta! Felmeddelandet genereras som sagt i en klass närmast databasen, och det kan endast uppstå om ingen rad returnerades från databasen med angivet namn/lösen. Ändå loggas man in på andra försöket!
Någon som har en idé om vad Opera pysslar med!?
mvh
Hubbe