Hej Om jag förstår korrekt: En fråga, har du ovanstående kod för att du vill kontrollera värdet tillfället eller? Annars har jag en annan fråga. Ska du köra ASP eller ASP.NET? För det där är ASP men du frågar i ASP.NET forumet. Tack så mycket - har vänt på det hela tiden Hej Patrik Det handlar inte bara om grinighet. Jag försöker hjälpa folk i detta forumet med den lilla kunskapen om ASP.NET jag har, men om ASP kan jag i princip inget. Och jag kan gissa att det är fler som kan säga samma sak och vice versa. Problemet är att om man ställer en ASP-fråga i detta forumet, så får personen kanske inget svar, eftersom man inte kan svara på det. Likaså om jag ställer en fråga om ASP.NET i ASP-forumet, hur många kan svara på det där? <info> Hej Patrik Vem som helst kan ställa en fråga i fel forum, inget fel i det och det var heller inte vad det handlade om.Omräkning
Har följande:
<%Response.Write formatnumber(cDbl(rst("Pris")),2)%>
men vill att det skall finnas ett omräkningstal, ex. 1,5 (150%)
hur skriva? Sv: Omräkning
<%Response.Write formatnumber(1.5 * cDbl(rst("Pris")),2)%>Sv: Omräkning
Japp, jag är trött och grinig och har frågat såna här saker flera gånger senaste dagarna. ;)Sv: Omräkning
Du kallas för dagen ängel hos mig!!!!
Trevlig helg!Sv: Omräkning
*skrattar* ja nog är du lite grinig om du sitter och frågar sådana här frågor och ifrågasätter om frågan hamnar i rätt forum.
Detta är en "vanlig" asp-fråga som hamnar på en server.
Själv kör jag ASP-net på servern så frågan blir då tvetydig men kanske vi skall försöka hjälpas åt att komma framåt istället för att "göra rookisar" som mig själv rädda att ställa frågaor för att "få skit" för att frågan hamnar i fel forum.
Ta och ransaka dig själv istället och ställ frågan - gjorde jag rätt nu? Var det "bra" att skriva en fråga istället för att svara på sakfrågan.
Jg vet inte jag, men så mycket vet jag - det finns mäniskor som drar sig för att fråga för att dom känner sig dum (själv tillhör jag INTE den kategorin ;-) och dina svar hjälper inte dessa på traven...
Svaret på din fråga är: Jag vet inte, vad tycker du själv?
Trevlig helg på dig och alla andra som läser detta inlägg - själv kommer jag ha en kalastrevlig helg när jag löst ett bekymmer som skulle vara klart tills på måndag tack vare mr i andra inlägget
Vid tangenterna
TyroneSv: Omräkning
Sen är det ju bra när man söker efter information själv. Om jag har ett problem är sannolikheten stor att någon annan har haft det problemet, så jag börjar söka här efter svar. Tänk om svaret på mitt problem finns här, men i ASP-forumet. Då hittar jag inte det, eftersom jag inte tänker på att söka där.Sv: Omräkning
Svaret på din fråga är: Jag vet inte, vad tycker du själv?
</info>
Jag tycker så här.
Jag och flera andra försöker gång på gång upplysa de som precis börjat med ASP.NET att det inte är ett dugg likt ASP. Trots det så dyker det upp sådana här frågor.
Att jag ställer frågan beror därför på:
Eftersom den är ställd i ASP.NET forumet skall det förutsättas att frågan gäller ASP.NET. Om så är fallet så frågar jag därför att koden du visar är ASP och därför vill jag upplysa dig om det så att du kan lära dig ASP.NET, eftersom du då börjat lära dig fel.
Om koden är ASP och du vet om det har du alltså ställt frågan i fel forum. Eftersom du skriver:
<info>Detta är en "vanlig" asp-fråga som hamnar på en server. </info>
så vet du alltså redan att det är ASP du kör och har medvetet ställt frågan i fel forum. Frågan är inte ett dugg tvetydig bara för att .NET är installerat på servern. Så som Hans säger kan du därför inte räkna med att få rätt svar. Därför ställer jag min fråga för att om så är fallet så vet du till nästa gång vilket forum du skall fråga i och på så sätt få snabba och korrekta svar.
Om du har en .aspx sida så är det ASP.NET. Om du har ovanstående ASP kod i en .aspx sida så är det fortfarande ASP i ett försök att gå över till ASP.NET.
<info>Ta och ransaka dig själv istället och ställ frågan - gjorde jag rätt nu? Var det "bra" att skriva en fråga istället för att svara på sakfrågan.</info>
Så, JA, jag tycker att jag gjorde rätt. Om jag istället skulle svarat på frågan så hade jag gjort det med korrekt ASP.NET kod och då hade du återkommit med ytterligare frågor för att den koden inte fungerat tillsammans med din ASP-kod.
Så frågan är väl då om du tycker att du ska ifrågasätta mina kommentarer?
<info>kanske vi skall försöka hjälpas åt att komma framåt istället för att "göra rookisar" som mig själv rädda att ställa frågaor för att "få skit" för att frågan hamnar i fel forum.</info>
Jag ger dig inte skit, jag försöker klargöra om frågan har hamnat i rätt forum och du därför kan få ett riktigt svar. Så jag tänker fortsätta att ifrågasätta sådana här saker för det är att hjälpa till så att de "rookies" som ställer frågor lär sig att skilja på de olika teknikerna och på så sätt i framtiden snabbt kunna få riktiga svar på sina frågor eftersom de då lärt sig vad sjutton de håller på med.
Trevlig helg! :)Sv: Omräkning
Nej det var inte medvetet som jag ställde frågan i fel forum, det var av ett misstag.
För detta ber jag om ursäkt ;)
Sakfrågan i det jag skrev var helt enkelt att när andra läser frågor och svar i forumen och ser bemötanden så kan man bli lite "spookie" och dra sig för att skriva eller svara (och där av svaret från mig till dig)
Är man nybörjare - har inget att "ge"
Är man i första stadiet så kanske man tycker att det finns dom som är bättre och det jag kan ge "duger inte" för skulle jag göra fel (som att skriva i fel forum om fel sak av misstag *s*) så får man f*n för det..
osv osv
Det var denna bit jag ville belysa - inget annat.
Vill du göra detta till en roman med uppföljningar så bevisar detta enbart hur rätt jag har så jag tycker vi avslutar denna serie med detta kapitel och ägnar oss åt något annat istället
Med vänliga hälsningar
Tyrone Sv: Omräkning
Jag ställde min första fråga för att klargöra om frågan är i rätt forum eller inte. Detta eftersom svaret på frågan skiljer sig väldigt mycket beroende på vilket forum frågan ska vara i.
Menar du på fullaste allvar att jag inte ska ställa en sådan fråga? Ska man istället bara tolka frågan som man vill och svara därefter?
Min första fråga gör följande:
1. Den kan göra att frågeställaren får ett relevant svar.
2. Om andra i framtiden söker på liknande problem och får upp denna tråd så kan de snabbt se att svaret kanske inte är relevant i deras fall om det är i fel forum.
Jag vill inte heller göra detta till en roman och det här svaret visar ingalunda att du har rätt, för det har du inte detta fallet. Däremot så är du fortfarande fel ute i ditt "sista" kapitel därav detta inlägg.
Min första fråga var en väldigt relevant fråga att ställa. Jag hoppas att du inser det för frågan kommer dyka upp igen i andra trådar om en frågas forumplacering gör frågan tvetydig.