Hej!mobile web forms
Jag labbar lite med mobile web forms, kör dem i en sony-ericsson z600 (och testar även i en vanlig IE6 på pc:n för all del). Men jag får samma problem i båda. Nämligen att navigeringen mellan olika "sidor" inte funkar så bra. Jag har provat med både Me.RedirectToMobilePage och det funkar oftast, men bara om inget input från användaren förväntas på sidan ifråga (sidan man vill lämna). Sedan har jag på vissa sidor ett antal panels, varav jag visar en åt gången. När användaren gör ett val visas nästa panel istället för den där valet gjordes. På varje panel finns andra objekt såsom labels, textboxar o.s.v. Problemet är att det i vissa fall ej görs någon "navigering", d.v.s den panel jag vill ha osynlig ligger kvar med den jag vill visa ej syns. Koden kan vara som visas nedan:
plLocFrom.Visible = False
plLocTo.Visible = True
Det är alltså två st panels. Den enda gemensamma nämnaren jag kan hitta i de fall det inte funkar är att det alltid är någon form av förväntad input från användaren på panelen som skall döljas. Om det bara handlat om att visa några labels funkar det bra att dölja den panelen och visa nästa.
Någon som vet varför panelerna uppför sig så här? Har jag valt helt fel väg med panels?
mvh
Hubbe