Har idag följande kod som lägger till en titel-tag på en kolumn i datagriden varför title? varför inte en class/css? Det är inte bara en gul "flärp" som jag vill ha fram.Sätta title på TR taggen i en datagrid
Private Sub DataGrid1_ItemCreated(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DataGridItemEventArgs) Handles DataGrid1.ItemCreated
Select Case e.Item.ItemType
Case ListItemType.Item, ListItemType.AlternatingItem
Dim projID As TableCell
projID= e.Item.Cells(3)
Dim strRadgivare As String = GetRadgivareAsText(DataGrid1.DataKeys(e.Item.ItemIndex))
projID.Attributes.Add("title", strRadgivare)
End Select
End Sub
Det jag skulle vilja är att sätta title på TR-taggen så det inte spelar någon vilken kolumn man hovrar över för att kunna se informationen.
Vill alltså sätta titletaggen på TR istf på en enskild TR
Sv: Sätta title på TR taggen i en datagrid
skapa sen en css klass som triggas på hover, tror att det ska funka
[code]
.test:hover {
background-color: yellow;
color: blue;
text-decoration: underline;
}
[/code]Sv: Sätta title på TR taggen i en datagrid
.test:hover {
background-color: yellow;
color: blue;
text-decoration: underline;
}
<b>Kommentar:</b> Hobil, på följande sida står det om bl.a färgkodning http://www.pellesoft.se/area/help/page.aspx?id=502 dock står inte alla med men t.ex css och html funkar också.
Sv:Sätta title på TR taggen i en datagrid
Jag fyller title med information som visas om den specifika raden, men som jag inte vill skall vara direkt synlig i datagriden. Så när jag hovrar över vilken kolumn som helst i griden vill jag ha fram informationen
Det jag har lyckats med hitintills, är att få informationen att "komma fram" när jag hovrar över en specifik kolumn, men vill ha den att visas oavsett var jag hovrar på raden.
[edit]
försöker hitta en annan lösning