Språk: vb Hej,UserControl-problem
Lite bökigt att förklara, men jag gör ett försök.
1. Jag har en huvudsida: main.aspx som via querystring hämtar efterfrågad användarkontroll (AK).
2. En AK innehåller registrerade skador
3. Denna AK innehåller en listbox med skadehändelser. Beroende på vilka skadehändelser som väljs infogas dynamiska kontroller till en placeholder.
4. Kunden vill även infoga underliggande skador till befintlig skada, EX: en skada är skadegörelse och där har kunden lagt till: Fönsterkrossning, Förstörda växter m.m. Även dessa infogas dynamiskt via .LoadControl(sökväg)
PROBLEMET är att alla dynamiska kontroller måste laddas varje gång sidan postas men eftersom jag kör en .LoadControl nollställs alla värden som angivits.
Hoppas att det är någon som hänger med i mitt resonemang och HOPPAS att någon har en bra lösning på hur jag skall fixa detta.
Tacksam för ALL hjälpSv: UserControl-problem
Problemet beror på att dynamiskt laddade kontroller inte läggs till i sidans ViewState.
Ett sätt att lösa detta på är att lägga en custom placeholder som sparar dynamiskt laddade kontroller i viewstate på sidan och sedan lägga till kontrollerna i denna. Ett exempel på en sådan placeholder hittar du här:
http://www.denisbauer.com/ASPNETControls/DynamicControlsPlaceholder.aspx
mvh
Herbjörn