Hej! 1) Alltid flowlayout Tackar för tipsen, nu börjar det bli stil på menyn! Måste tillägga också att det verkar funka bättre i Opera nu, som jag använder som testbrowser vid sidan av IE. Nu renderar ju plötsligt IIS:en asp-textboxar som vanliga Inputs! Och då kan man sätta styles för bredd, höjd o.s.v. Ett tag började jag tvivla på asp.net, men om detta funkar så är jag helnöjd. Jadu; asp.net kan mycket när man väl vet vad asp.net kan ;)User control istället för frames
Jag har tidigare fått rådet att överge frames i min asp.net -site för att få den att fungera bättre i andra browsers än IE. Nu har jag börja testa lite med UCs, alltså att bygga min meny, som förut låg i en frame, som en UC. Är detta rätt taktik?
Menyn dyker upp på sidan jag placerat UC:n, men nu hamnar resten av innehållet på sidan "under" menyn. Jag har angett en bredd på menyn i UC:n men den tar ändå hela bredden så att resten av innehållet på sidan (alltså aspx:en) hamnar nedanför istället för bredvid som jag vill. Skall man använda FlowLayout eller GridLayout på sidan för att få det att fungera, eller vad göra?
mvh
HubbeSv: User control istället för frames
2) Ja, stoppa menyn i en uc, eller titta på masterpages
3) Det är inget magiskt med en uc; titta på html-koden som dyker upp i webbläsaren; där det stod något i stil med <min_kod:min_uc /> står det nu istället det som stod i din uc. Du måste titta på helt vanlig (x)html samt css.
T.ex.
<div style="float: left"><mitt_skräp:min_meny /></div>
<div>Hej alla glada barn, titta i menyn till vänster!</div>Sv:User control istället för frames
mvh
HubbeSv: User control istället för frames
/HubbeSv:User control istället för frames