Har en applikation som tar en bitmap och ritar lite grafik på den för att spara den med bitmap.save. Kolla dels cachningen, så att den inte spökar. Kolla även att du inte har en postback-kontroll som hindrar. Jag behöver nog lite mer konkreta råd. Jag har alltså en bild som ska föreställa en karta, när man trycker på en knapp ska kartan ritas om och ha en inritad cirkel. Själva grafiken är är inga problem. Jag vill att kartan ska uppdateras automatisk vid knapptrycjningen. Nu sker det först efter att man laddar om sidan genom att trycka på uppdatera. Japp, och när du trycker på en knapp så sker en postback, och den kan du då styra vad som ska hända, t.ex. i Page_Load. Du gör ju oftast en ändring eller har en funktion som anropas, styr den via Page_Load då. Jo, min funktion anropas vid page_Load och vid knapptryckningen. Den skapar en bitmap ändrar lite grafik och sparar den på fil som jpg. Min image control har Isitt mageUrl kopplad till den sparade filen. Troligtvis ser jag inte något självklart men jag får inte den nya bilden att laddas direkt i kontrollen. Här kommer en förenklad kodsnutt av metoden GetMap. Det finns controller som används för zoomning och panorering av kartan. När event för dessa körs så anropas GetMap. <b>Image2.ImageUrl="http://localhost/Map.jpg";</b> Att ändra sökvägen löser inte problemet. Där har du ju det troligen. Du anger att villkoret ska hända i page_load om den inte är postback, men knappen utlöser en postback. Det är inte det felet. Tanken är att Page Load inte ska anropa Get Map när användaren trycker på en knapp. Knapparna i sin tur anropar Get Map men med andra parametrar för zoom och pan. Jag har testat att alltid köra GetMap i Page Load, men det löser inget.Uppdatering av image
Har ett ImageUrl som kopplar bitmappen till en Image Web Control. Problemet är att den modifierade bitmappen inte visas förren man trycker på reload knappen. Jag vill alltså ha en uppdatering av min Image Control eller av sidan när den nya bilden laddas. Sv: Uppdatering av image
Sv:Uppdatering av image
Sv: Uppdatering av image
Bitmap bitmap ;
bitmap = new Bitmap(new System.IO.MemoryStream(images[0].MimeData.Bits));
Bitmap bitmap2 = new Bitmap(bitmap);
//Rita upp rita en elips för positioner på karta genom att använda GDI+
Graphics g = Graphics.FromImage(bitmap2);
... kod för grafik....
bitmap2.Save("C:\\Inetpub\\wwwroot\\Map.jpg");
//Image controllen är kopplad till map