SQL 2000, ASP.NET Kanske komplicerade det för mig själv, men kom på en annan lösning, som säkert kan förfinas...Hantera Cursor, hämta länkat data från annan tabell till ett fält i SP
Har en tabell med projekt:
[projekt]
id_proj int identity
projnr
mm.....
Länkat till denna tabell har jag en tabell, men 0 eller fler rådgivare som kan finnas på projektet
[radgivare]
id_radgivare int identity
id_proj int (länkat till [projekt]
namn
status
Det jag skulle vilja ha för resultat tillbaks från SP är följande
Fält från [projekt] och ett fält som är "summan" av alla fält i [radgivare] konkatenerat till en sträng
Ex:
projekt.id_proj, projekt.projnr, [totalt antal poster från [radgivare] som ett fält
1, 204, "Anders status" & vbCrLf & "Lars status", ... övriga fält från [projekt]
Detta för att enklare kunna binda totala datat till en datagrid i asp.net, utan att få en rad / rådgivare, alltså en rad per projekt, och alla rådgivare relaterat till projektet som ett fält
Vet inte om jag förklarat hyfsat, men hoppas kunna förtydliga om det är nåt som inte är klart.Sv: Hantera Cursor, hämta länkat data från annan tabell till ett fält i SP
La till en TemplateColumn i datagriden (med index 10)
Vid ItemCreated kör jag en fråga som hämtar ut det data jag vill ha i den kolumen och lägger till
Detta innebär ju att det ställs en fråga vid varje rads skapande, vilket inte är direkt resursvänligt, men det är den lösningen jag har just nu.
Tacksam om det fanns nån som kunde tipsa om en eventuell lösning direkt mot databasen för att lösa detta.
Private Sub DataGrid1_ItemCreated(...) Handles DataGrid1.ItemCreated
Select Case e.Item.ItemType
Case ListItemType.Item, ListItemType.AlternatingItem
e.Item.Cells(10).Text = GetRadgivareAsText(DataGrid1.DataKeys(e.Item.ItemIndex))
End Select
End Sub