Hejsan Är det en vanlig textbox eller är den en textbox med mulitline (dvs en textarea) ? med multiline, har även testat med vanlig (singelline), får ändå bara ut 255 tecken. Det problemet har inte jag... vilket betyder att det borde fungera, kanske är det något annat som spökar. Om du har en debugger ( t ex i Vis Studio) är det en baggis att se vad Max 255 tecken i textbox!(när man hämtar från databas).
Har i en tabell i Access datatypen PM (för att spara mer än 255 tecken), men när jag vill läsa ut detta till en webcontrol textbox (multiline) visas bara 255 tecken. Jag gör en select med en dataadapter o sedan fyller jag ett dataset. Med denna kod kopplar jag till textboxen:
DataRow dr = dsUsers1.Tables[0].Rows[0];
this.textboxNotes.Text = dr ["Notes"].ToString();
fältet i databasen innehåller ca 700 tecken, men till textboxen laddas bara 255,
är detta en begränsing i Asp.net eller kan jag göra på något annat sätt?
/JockeSv: Max 255 tecken i textbox!(när man hämtar från databas).
/mSv:Max 255 tecken i textbox!(när man hämtar från databas).
Sv: Max 255 tecken i textbox!(när man hämtar från databas).
Jag konstruerade min lösning först med text och hade då begränsningen med 255 tecken, men när jag ställde om fältet till Memo (PM) gick det utmärkt , givetvis fick jag ställa om till multiline för att se hela texten, men fungera det gjorde det.
Du har inte mer information om problemet? Av det du skriver tycker man att det borde fungera.Sv: Max 255 tecken i textbox!(när man hämtar från databas).
dr ["Notes"].ToString();
har för värde när det läses ut.
Börja där är mitt råd.
Hälsn
/Staffan