Hej! Samma sätt, fast du sätter attributet <b>cssclass</b> på dina serverkontroller till den css-klass du vill använda. Om du anger en csss-stil på ett html-element, t.ex TABLE så fungerar det precis som vanligt. Oops, där var jag lite långsam! *hehe* skönt att se i princip exakt samma svar fast med lite annorlunda formulering! =) >*hehe* skönt att se i princip exakt samma svar fast med lite annorlunda formulering! =) ok.. Hej Inget fel på din länk. För du lägger den väl inte innanför forms-taggarna?Stylesheet på min websida
Jag undrar hur man kopplar ett stylesheet till websida. I ASP så var det bara att länka den på sidan och sedan så kunde man för varje kontroll välja vilken class man villa använda. Jag upplever at det inte är dessa i .NET.
Hur gör man?
/TyronneSv: Stylesheet på min websida
Sv: Stylesheet på min websida
-----------------------------------------------------------------------------------
De flesta ASP.NET-kontroller har egenskapen CSSClass, som gör det du vill. Länka som vanligt till CSS-filen, eller skriv vanliga hederliga style-taggar där du definierar klasserna.
mvh
/JonasSv:Stylesheet på min websida
Jo, så då kanske vi är inne på rätt spår! ;-)
Vi skulle t.o.m. kunna sammanfatta våra båda svar med att man faktiskt kan göra på två sätt. Antingen deklarativt, med CSSClass-attributet i serverkontrollens tagg, eller programmatiskt, genom att sätta serverkontrollens CSSCLass-egenskap (property). Och att man kan kombinera teknikerna.
mvh
/JonasSv:Stylesheet på min websida
jag använder mig av
<code>
<link href="../Styles/Body.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</code>
men det verkar inte fungera....exakt hur länkar jag den till sidan..
/TyronneSv: Stylesheet på min websida
Ha Runat="server" och id="" på kontrollen också, då kan du använda ~/ som gör så att den letar från rooten.
dvs.
<link rel="stylesheet" href="~/body.css" type="text/css" id="MyLink" Runat="server" />
/m
Referera sen till en klass i filen såhär t.ex:<asp:Button id="Button1" runat="server" Text="Button" CssClass="myClass"></asp:Button>
Det är alltså CssClass-attributet du använder. Om du istället vill sätta stylen programmatiskt skriver du såhär (C#):Button1.CssClass="myClass";
Om du använder Visual Studio/codebehind måste du se till att kontrollen finns deklarerad i codebehind-filen också. Vilket Visual Studio fixar automatiskt om du lägger till kontrollen via den visuella designern.
mvh
/Jonas