(ASP.NET - C#) sätt en breakpoint och steppa i koden? Jaha...det verkar som det löst sig på något sätt John, Men du bör kolla ändå, eftersom alla inte stödjer client-side validering "Men du bör kolla ändå, eftersom alla inte stödjer client-side validering"RequiredFieldValidator = död knapp
hej
Det va en gång ett formulär som fungerade...det gjorde en INSERT till min databas.
Men så en dag så lade jag RequiredFieldValidator:s på några av TextBox:arna och sedan den dagen händer INGENTING när man trycker på knappen för att skicka iväg all data, även om ALLA TextBoxarna fyllts i och allt ser OK ut...
Ex. på hur kontrollen ser ut:
<asp:RequiredFieldValidator id="RequiredFieldValidator1" runat="server" Width="8px" ErrorMessage="!" Font-Bold="True" ControlToValidate="txtFran" Display="Static"></asp:RequiredFieldValidator>
Jag kontrollerar med if(Page.IsValid) i knappens kod men den gör varken det som ska ske om sidan är "Valid" eller det som ska ske när den INTE är "Valid"!
Försökte stänga av valideringen på knappen (CausesValidation = false) men det hjälpte inte heller!
Va e det här för fel?!
EDIT: Tog bort valideringskontrollerna - då funka det igen
Lade sedan dit en RegularExpressionValidator - samma fel igen ...knappen som en dö sill fast allt är korrekt ifyllt!
EDIT 2:
Har upptäckt att samma fel uppstår på alla mina gamla sidor jag har på min webbserver ...har sidan valideringskontroller funkar inte knapparnaSv: RequiredFieldValidator = död knapp
Kräver förstås att du kör Visual Studio.NET.Sv:RequiredFieldValidator = död knapp
Jag laddade ner några uppdateringar från Microsoft...sen dess funkar det! Alla de där sidorna som så mystiskt inte funkat fungerar igen...Hurra!
Men koden för det som ska göras om Page INTE är "valid" körs inte av nån anledning...ska inte Page.IsValid returnera false om en valideringskontroll indikerar något fel?
Såhär är det nu:
------------------
if(Page.IsValid)
{
//Denna kod körs när allt är korrekt ifyllt - Funkar!
}
else
{
//Denna kod körs INTE även fast en valideringskontroll indikerar fel - Funkar INTE!
} Sv: RequiredFieldValidator = död knapp
Kör du serverside validering? Du behöver inte i ex din knapp event metdo kolla en Page.IsValid då denna med högsta sannorlikhet kommer att vara Valid om du kommer in i metoden. ASP .Net kommer stoppa allt om något skulle bli fel i Valideringskontrollerna.
Mvh JohanSv:RequiredFieldValidator = död knapp
men Else är onödigt...
/mSv: RequiredFieldValidator = död knapp
Bör man? Även om det inte är klient side avbryts processen om den ger i från sig att sakerna inte är valida.
"You should check this property only after you have called the Page.Validate method, or set the CausesValidation property to true in the OnServerClick handler for an ASP.NET server control that initiates form processing."
Mvh Johan