Hallå cöders, Ja, det går bra, men du måste se till att sidan du öppnar är en iframe som innehåller den sida som ska göra postback Intressant, men kan du precisera hur iframen skulle kunna öppnas modalt? <script> Japp det löste postbackfelet. onclick="setTimeout('doModal(\'vad du nu hade för parametrar\')')";Problem att köra postback i modal form
Jag öppnar ett formulär med hjälp av IE5+ showModal(....) i javascript.
Problemet som uppstår är att om jag kör postback i min modala popup så reser den ett fel associerat till __dopostback.
Ex:
<code>
<script>
function doModal(url,width,height){
var cValue=showModalDialog(url,0,"dialogWidth:" + width + "px;dialogHeight:" + height + "px");
alert(cValue);
}
</script>
...
<button onclick="doModal('fil_med_postbackproblem.aspx',800,600)" id="Button2">Properties</button>
</code>
Problemet finns ej när man öppnar ett popupfönster med open(....
Alltså, har någon använt en aspx sida i en modal ruta?
Hur gick det? Om bra, så är jag nyfiken på hur ni löste det.
mvh
JockeSv: Problem att köra postback i modal form
Sv:Problem att köra postback i modal form
Sv: Problem att köra postback i modal form
function doModal(url,width,height){
var cValue=showModalDialog(url,0,"dialogWidth:" + width + "px;dialogHeight:" + height + "px");
alert(cValue);
}
</script>
...
<button onclick="doModal('fil_med_frameset.htm',800,600)" id="Button2">Properties</button>
fil_med_frameset.htm är en vanlig html-sida med en enda ram som pekar på fil_utan_postbackproblem.aspxSv:Problem att köra postback i modal form
Men nu jag försöker se vad jag kan göra för att inte köra doModal 2ggr vilket sker en extra gång när jag vill stänga mitt modala fönster.Sv: Problem att köra postback i modal form