Hejsan är det C# eller vb.net? hej att validatorn validerar falskt och såldes inte släpper iväg till dig till servern. jag undrar vad det va för fel på validatorn på datorn. för exakt samma kod och exempel fungerar Olika versioner av .NET Framework? Någon av dem kanske körde med SP:t till .NET Framework? Min gissning: ASP.Net client scripts saknas i den webbinstans där det inte funkar? Det ska finnas en mapp som heter aspnet_client och ligger direkt under roten.event handler
Inte för första gången så slutar händelserna att fungera. Men nu är jag verkligen förbryllad.
jag har en user controll med några knappar. jag lägger denna kontroll i en webform och kör.
I min user controll utlöses load händelsen 1 gång. sen händer inget mer. Den svarar inte på
knapp händelser, sten dött.
tar jag exakt samma projekt och flyttar till en annan pc fungerar allt jättebra. alltså efter
loadhändelsen så fungerar även knapp händelserna när jag klickar på knapparna.
Vet någon vad detta kan bero på?
/MarcusSv: event handler
i C# så tappar den ibland event kopplingen i initialize componentes, finns den kvar där?Sv: event handler
Eftersom koden fungerade på en maskin men inte den andra så tog jag och
gjorde en ny user controll och klipte in en bit i taget i den nya kontrollen tills
den slutade fungera. Jag lokaliserade problemet till customvalidatorn och när
EnableClientScript var enablat. När jag satt dessa till false fungerade händelserna
igen.
då kommer nästa fråga?
Vad är felet?
MarcusSv:event handler
Sv: event handler
fint på en annan maskin. måste ha nått fel i scriptet som finns i själva validatorn. hur hittar man
detta? Nån som vet?
Marcus.Sv:event handler
Sv:event handler
Om mappen saknas fixar man det enklast genom att använda verktyget ASP.NET IIS Registration Tool (http://msdn.microsoft.com/library/en-us/cptools/html/cpgrfaspnetiisregistrationtoolaspnet_regiisexe.asp). Kör aspnet_regiis.exe -c och testa igen.
/Johan