Hej! Gate 9 Tog också ett kik där och det såg ju görbilligt ut.. Gate 9 verkar vara de enda som har mssql-stöd (ingår i paketet för 35:-/månad). Det brukar annars vara en svindyr tilläggstjänst. Någon som har använt Gate 9? Är de bra och tillförlitliga? Har åxå tänkt skaffa Gate9 till sommaren (Väntar tills det jag har nu går ut) Har haft Gate9 i snart ett år. De har varit väldigt tillmötesgående men vid ett tillfälle tyckte de "lilla gumman, ta nu och ställ in din webconfig rätt så blir det bra". När det i själva verket var så att de behövde aktivera aspx på servern. Men jag behövde bara fråga en gång till lite försynt så fixade de det. I övrigt har de också kompenserat rundligt för mindre misshaps. I form av gratismånader. Ok, just nu sitter jag på ett företag som använder ett annat webbhotell och där måste jag ringa dem varje gång jag lagt upp ett nytt asp.net projekt så att de sätter katalogen till asp.net kompatibel. Gör så här skicka ett e-mail till dom med ett antal frågor (enkla och svåra) ta med dig den frågan du nu ställde och kolla hur lång tid det tar att få svar samt hur bemötande du fick. Ann: Ok, skickade just en förfrågan till dem. Det är samma sak med gate9 - de måste kontaktas för att ställa om till asp.net, eller var det i alla fall sist jag kollade för någon månad sedan, mina privata projekt ligger lite på is just nu :-D. Jonas, de hade problem som de själva ansåg vara allvarliga som medförde nertid. I somras. Jag kan varmt rekomendera www.swebase.com Jag kör på Aleborg Solutions www.aleborg.se och det fungerar kanon. Hade FS-Data tidigare och de är inte ens på banan om man jämför. Swebase har jag själv dålig erfarenhet av. Det är ofta dålig service når saker inte fungerar och ibland får man känslan av att man inte vill lösa problem... Hej, Tjena! Web10 är helt okej, förutsatt att du klarar dig med MySQL istället. De har stöd för FPSE, och du kan därför själv lägga upp dina ASP.NET-projekt. De ger också 5 subdomäner och obegränsat med e-postutrymme. Du får 125 MB utrymme på webbhotellet, 50 till e-post och 25 till MySQL, tror jag det var. Man kan utöka utrymmet om man vill, för en liten slant. Tyvärr, har jag inte ens varit i närheten av en dator som kör MySQL. Stor, näää, men viss syntax skillnad är det ju, men har man lärt sej det ena så är det faktiskt inte så svårt att lära sej mer :) Kan vi inte öppna en ny tråd ang detta? Webbhotell....
Jag behöver ett webbhotell med asp.net stöd och mssql-databas utan att det kostar en massa.
Finns det någon bra som kostar runt 200 kr i månaden och har utrymme på ca 100mb?
Tack på förhand!
Hälsningar FredrikSv: Webbhotell....
http://www.gate9.se/
/Fredrik Normén NSQUARED2
http://fredrik.nsquared2.comSv: Webbhotell....
Antar att det är lite utav ett "priskrig" mellan alla Webhotell som finns nu..Sv: Webbhotell....
/PelleSv: Webbhotell....
Sv:Webbhotell....
/AnnSv: Webbhotell....
Hur är det med gate9?Sv:Webbhotell....
Skriv sen det här Sv: Webbhotell....
När du skriver "mindre misshaps", vad har det varit för typ av incidenter?
Jag överväger att byta till Gate9, men vill inte sänka tillförlitligheten mot det jag har nu.
mvh
/JonasSv:Webbhotell....
Jag lägger upp min fråga samt svaret här när jag får det.
Skriver även den exakta tiden som står i min mailbox på deras svar.Sv:Webbhotell....
Det var det jag fick förklara för dem att de måste göra.... För att få min asp.net-kod att spela :-D.
/AnnSv:Webbhotell....
De vidtog ganska omgående åtgärder. Själv märkte jag inte av det. Senare i år har de haft tillfälliga nertider 10-15 min (det har de inte kompenserat för men det har varit få avbrott.)
/AnnSv: Webbhotell....
Dom ligger i Helsingborg och har ett väldigt rimligt pris
Tror att dina krav på pris och storlek kan stämma in där
:)
Mvh FreddeSv:Webbhotell....
Har mssql som tillägg för 100:-/månad + standardpaket 53-80:-/mån
/MikkeSv: Webbhotell....
Själv är jag kund hos loopia (www.loopia.se) och där får man bra och snabb service, dessutom har de bra pris. Man behöver inte krångla med att be dem aktivera mapr etc på servern då detta göra automatiskt då kontot aktiveras, så det är bara att tuta och köra.Sv:Webbhotell....
Hamnade här av en slump och såg diskutionen som involverade Gate9 där jag jobbar, Såg att du inte fått svar på något mail till oss. Detta låter inte alls bra och jag har ingen rak förklaring på varför, men någonstans måste mailet försvunnit på vägen vilket alltid är väldigt olyckligt.
Skulle ni fortfarande vara intresserade på svar inom vissa frågor maila till vår supportadress på support@gate9.se eller direkt till mig på johan@gate9.se
Skulle ni ha några funderingar så kan ni alltid skriva här också för den delen så ska jag se till att svara på dessa så fort jag bara kan!
med vänliga hälsnignar
Johan Nordström
Gate9Sv: Webbhotell....
Jag kommer inte ihåg frågorna eftersom det var ett test för att se hur snabbt jag fick svar.
Men jag har en fundering.
I paketet WINDOWS / Webpaket PRO står det MSSql 5.
Betyder det att jag får ha data i databasen som motsvarar 5mb?
Om det gör det kan jag utöka det på någott sätt?Sv:Webbhotell....
Fungerar mycket bra för mig hittills.Sv: Webbhotell....
Är det stor skillnad på MySQL och MSSQL?Sv:Webbhotell....
Kolla på http://www.mysql.com
//Andreas RoxenmyrSv: Webbhotell....
Känns som vi är lite off topic?
Blir lättare för andra att även söka i forumen och hitta då. vad tror ni?
Mvh Johan