Jag håller på med en sida i ASP.NET. Kör Microsofts IIS-server. Problemet är att alla sidor laddas så otroligt långsamt. Det verkar som att servern letar efter sidan som ska laddas i flera sekunder. När den väl har hittat sidan så laddas den in snabbt. Du håller på att utveckla va? Då ser du om-cachning varje gång du tittar på en sida, sund men så funkar det. Det är mycket bättre i "skarp" drift. Se även till att du inte levererar en dll som du kompilerat i debug-läge, det brukar vara ungefär 10 gånger långsammare då.. slå av debug i web.config och använd ngen.exe på dina dller efter deployment. Det kan bero på minst 150 olika saker :) "Se även till att du inte levererar en dll som du kompilerat i debug-läge, det brukar vara ungefär 10 gånger långsammare då.." Om jag fattat rätt så ska man använda "build" istället för "debug", du hittar build bredvid debug. det tar alltid lite tid att hämta sidan första gången. men alla gånger efter det ska det gå snabbt. Mikael,snabba upp IIS + ASP.NET
Vad kan det bero på? Går det att snabba upp på nåt sätt?Sv: snabba upp IIS + ASP.NET
/mickeSv:snabba upp IIS + ASP.NET
Sv: snabba upp IIS + ASP.NET
Du måste lämna lite mer info om lösningen.
Gör först lite grundläggande analys av din applikation.
Steg ett kan vara att slå på Trace (titta i hjälpen) då ser du hur lång tid olika delar i koden tar.
Du kan även skriva egna trace meddelanden.
Nu kan du snabbt avgöra lite grovt ungefär var problemt kan ligga.
Slå av debug ska du alltid göra i prod, men min erfarenhet är inte att det blir "mycket slöare" vid få samtidiga användare (jag gissar att du inte släppt på tusentals användare nu)Sv: snabba upp IIS + ASP.NET
Hur gör man detta Pelle?Sv:snabba upp IIS + ASP.NET
/mSv: snabba upp IIS + ASP.NET
"Om jag fattat rätt så ska man använda "build" istället för "debug", du hittar build bredvid debug. "
Nja, Vad menar du då? Build gör du alltid, debug är ett läge. Du skall ställa debug till release och sedan köra en Build för att få det i Release mode. Dvs massa debu information ingår inte då. Man kan även i build option för release stänga av tracen, (som är på default). Detta om du inte vill ha trace stödet.
Mvh Johan